مجله

نکاتی کلیدی در مورد آرایش

مزایا و معایب آرایش کردن و محصولات آن

دنیای مدرن امروزه باعث شده آرایش به عنوان ابزاری قدرتمند برای زیبا سازی و کسب اعتماد به نفس تبدیل شود . زنان به صورت غریزی میل به زیباتر شدن و جذاب بودن دارند.آرایش یکی از راه های زیباترشدن محسوب میشود که زنان با آن احساس امنیت و اعتماد به نفس می کنند .درادامه مطلب به تاریخچه٬ مزایا و معایب آرایش ومحصولات آن برای ﭘوست می ﭘردازیم .

ﭘس اگر به آرایش کردن علاقه دارید اما از معایب وصدمه زدن آن به ﭘوست خود می ترسید

با سایت سلامتی و زیبایی همراه شوید تا با نکاتی کلیدی درباره ی آرایش آشنا شوید.

مزایا و معایب آرایش کردن و محصولات آن
مزایا و معایب آرایش کردن و محصولات آن

تاریخچه آرایش :

از زمان های بسیار قدیم ، زنان و مردان هر دو از پماد برای شادابی پوست و از بین بردن بوی بدن استفاده می کردند. مصری ها از “کوهل” (نوع خط چشم) برای نجات چشم خود از نور خورشید و خطرات آن برای سلامتی استفاده می کردند. 

زنان عادت داشتند با استفاده از انواع توت ها لب های خود را تیره و کبریت های سوخته را برای سیاهی چشم خودبه عنوان آرایش استفاده  کنند. “حنا” یا “مهندی” توسط زنان برای ایجاد نقوش هنری روی دست و پا و رنگ آمیزی مو ، بیشتر در شبه قاره آسیا استفاده می شد.

آرایش جزئی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره زنان (بعضی از مردان نیز امروزه) شده است. این کوتاهترین راه برای پنهان کردن نقص و افزایش زیبایی است. اگرچه آرایش در زندگی روزمره ما به روال تبدیل شده است ، اما می تواند بر سلامتی و پوست ما تأثیر بگذارد. آرایش مزایا ومعایب خاص خود را دارد. بنابراین ، شناخت خطرات و مزایای آرایش ضروری است.

مزایا و معایب آرایش کردن و محصولات آن
مزایا و معایب آرایش کردن و محصولات آن

فواید و مزایا :


آرایش باعث می شود شما زیبا و خیره کننده به نظر برسید

این یک راز نیست که آرایش سریعترین و کارآمدترین روش برای پنهان کردن علائم و نقص روی پوست است. همچنین عواملی که باعث می شود فرد ﭘیرتر به نظر برسد پنهان می کند.  ویژگی های صورت را تقویت می کند تا زیبایی را تقویت کند که باعث می شود افراد بیشتر قابل مشاهده و گاه خیره کننده شوند.

آرایش باعث حس شادابی و نشاط در شما می شود

استفاده از آرایش راهی برای نشان دادن این است که ، شما به خوبی از خود مراقبت می کنید. برخی از محصولات آرایشی پوست شما را مرطوب می کند که به آن ظاهر تازه تری می بخشد.

 استفاده ازمحصولات آرایشی ارگانیک وکیفیت خوب با افزایش ویتامین و تغذیه پوست به زیبایی شما می افزایند وباعث می شوند شما تازه تر و شادتر به نظر برسید. که در این راستا میتوان از محصولات آرایشی سمپیر انگلستان استفاده کرد چرا که کاملا ارگانیک بوده و بدون مواد آرایشی تهاجمی ،پارابن ، الکل و مواد حیوانی است . منافذ پوست را مسدود نمیکند و در نتیجه پوست نفس می کشد .همچنین بدون ترکیبات شیمیایی و فاقد تالک بوده و

برای انواع پوست ،مخصوصا پوستهای حساس بسیار مناسب میباشد .

آرایش سطح اطمینان را افزایش می دهد

استفاده از آرایش باعث می شود زنان احساس قدرت و اعتماد به نفس کنند. 

به خصوص ، در رویدادهای مهم ، آرایش باعث افزایش عزت نفس ، افزایش سطح اعتماد به نفس و برجسته جلوه دادن آنها می شود.طبق مطالعات اخیر دانشگاه Chieti ایالات متحده در ایتالیا و دانشکده پزشکی هاروارد ، بر روی شخصی که آرایش می کند تأثیر روانی وجود دارد که احساس جاذبه جسمی ، جسارت ، افزایش اعتماد به نفس و شخصیت می کند .در تحقیق دیگری نشان می دهد زنانی که آرایش می کنند بهره وری بیشتری نسبت به زنانی که آرایش نمی کنند دارند. 

مزایا و معایب آرایش کردن و محصولات آن
مزایا و معایب آرایش کردن و محصولات آن
صورتی متعادل با آرایش

اگر به طور مرتب استفاده شود ، آرایش می تواند رنگ پوست را متعادل کند. برخی از مناطق صورت و گردن به دلیل عوامل مختلف تغییر می کند ، یکی از آنها به دلیل قرار گرفتن در معرض آفتاب است. از این رو رنگ پوست صورت و گردن می تواند با استفاده از آرایش رفع شود.

آرایش باعث می شود شما جوان تر به نظر برسید

یکی از دلایل اصلی استفاده از آرایش این است که به شما کمک می کند جوان تر و باهوش به نظر برسید. 

آرایش می تواند چهره شما را شگفت زده کند ، اما فقط وقتی که به روش صحیح انجام شود. آرایش می تواند عیب های پوستی را که نمی خواهید نشان دهید پنهان کند. سیاهی چشم ، ﭘف چشم ، چین و چروک ، خط ﭘیشانی ، لکه های پیری و سایر لکه ها را می توان با استفاده از آرایش به روش مناسب پنهان کرد. برخی از محصولات آرایشی مانند کانسیلر و فونداسیون مخصوصاً برای پوشاندن چین و چروک و سایر خطوط صورت طراحی شده اند. اگر آرایش در دست یک فرد متخصص است ، لازم نیست نگران سن خود باشید. شما از هر زمان دیگری جوانتر به نظر خواهید رسید.

مزایا و معایب آرایش کردن و محصولات آن
مزایا و معایب آرایش کردن و محصولات آن

آرایش از پوست شما محافظت می کند

همانطور که همه ما می دانیم آلودگی هوا و گرد و غبار و دود چقدر برای پوست و سلامتی ما مضر است. 

استفاده روزانه از آرایش باعث کاهش آسیب منافذ می شود که تحت تأثیر میکروب و باکتری های موجود در هوا قرار می گیرند.به همین ترتیب ، قرار گرفتن مستقیم و طولانی مدت در معرض اشعه خورشید نیز به پوست آسیب می رساند.

مزایا و معایب آرایش کردن و محصولات آن
مزایا و معایب آرایش کردن و محصولات آن

 آرایش کردن با محصولاتی که کیفیت خوب دارند وحاوی موادی است که دارای ویژگی های محافظت در برابر اشعه ماورا بنفش هستند نیازما را به استفاده از ضد آفتاب به عنوان محافظ اضافی از بین می برد.این بدان معنی است که آرایش یک مزیت اضافی برای محافظت از پوست شما در برابر اشعه های مضر آفتاب و آلودگی هوا دارد.

آرایش می تواند به شما در پاکسازی پوست کمک کند

همانطور که همه ما می دانیم ، حذف آرایش نیاز به درمان پاکسازی عمقی دارد. در این درمان ناخالصی های موجود در منافذ پوست و چربی اضافی از بین می رود که به حفظ سلامت پوست کمک می کند. تمیز کردن روزانه پوست روش مناسبی برای داشتن پوستی سالم و درخشان است.

با آرایش تصاویر خود را بهبود ببخشید

در دنیای امروز قرار گرفتن در مقابل دوربین ، چه دیجیتال باشد و چه موبایل ، یک کار روزمره است. در واقع ، عکس های سلفی برای رضایت شخصی یا تصاویر و فیلم ها برای یوتیوب ، اینستاگرام و سایر رسانه های اصلی و اجتماعی فقط به بازیگران حرفه ای محدود نمی شود بلکه به همه ما که در این عصر دیجیتال زندگی می کنیم محدود می شود. با پیشرفت دوربین و لوازم جانبی ، که می تواند تک تک ، حتی جزئیات جزئی را ضبط کند ، لازم است جلوی آن بی نقص به نظر برسید. خوشبختانه ،محصولات آرایشی همچنین مسیری طولانی را طی کرده است. یک آرایشگر خبره می تواند نوع نگاه شما را در مقابل دوربین تغییر دهد که باعث می شود تصویر یا فیلم شما بی عیب باشد.

آرایش باعث خلاقیت شما می شود

آرایش هنری است که مهارت های خلاقیت شما را افزایش می دهد. این مانند نقاشی و انجام کارهای هنری است در حالی که با تکنیک های مختلف صورت خود را آزمایش می کنید تا شما از گذشته بهتر به نظر برسید. این یک روش عالی برای دیدن ظاهر شما ، همان شکلی است که می خواهید.

معایب:

منافذ پوستی خود را مسدود کنید

آرایش بر پایه روغن می تواند منافذ پوست شما را مسدود کند. به خصوص ، هنگام پوشیدن آن برای مدت طولانی تر. از آنجا که ماندگاری آرایش روی پوست بیشتر است ، عمیق تر می شود و برداشتن آن مشکل می شود.

 برای جلوگیری ازآن ، اطمینان حاصل کنید که با استفاده از یک لایه بردار شیمیایی خوب ، آرایش را کاملاً پاک کرده واز بروز آکنه جلوگیری کنید. همچنین برای پاکسازی بهترپوست خود می توانید از فیس براش سیلیکونی فور اور استفاده کنید .این محصول به پاکسازی عمیق پوست صورت، لایه برداری ملایم بدون آسیب به پوست، از بین بردن جوش های سر سیاه، از بین بردن آلودگی های سطح پوست، بقایای میکاپ و سلول های مرده پوست کمک میکند و

همچنین مجهز به ماساژور صورت، دارای باتری قابل شارژ می باشد، ضد آب بوده و قابلیت شستشو دارد.

آسیب و واکنش پوست

استفاده بیش از حد از آرایش ممکن است به پوست آسیب برساند و

باعث مسدود شدن منافذ شود ٬همچنین پوست شما را خشن می کند. مواد آرایشی با کیفیت پایین ممکن است خطر آسیب پوست و آکنه را افزایش دهد.

مزایا و معایب آرایش کردن و محصولات آن
مزایا و معایب آرایش کردن و محصولات آن

تحریک کننده و آلرژی زا

آرایش حاوی مواد شیمیایی است. برخی از مواد شیمیایی منجر به حساسیت پوستی می شوند. خارش ولکه های قرمز می توانند بسیار آزار دهنده باشند. استفاده بیش از حد از رژ لب می تواند به لایه های بیرونی پوست اطراف دهان آسیب برساند. افرادی که پوست حساس دارند بیشتر تحت تأثیر آلرژی های پوستی قرار می گیرند. با توقف یا محدود کردن استفاده از آرایش می توان آن را کنترل کرد.

مزایا و معایب آرایش کردن و محصولات آن
مزایا و معایب آرایش کردن و محصولات آن

آسیب رساندن به چشمان شما

چشم یکی از حساس ترین اندام های بدن انسان است که نیاز به مراقبت و درمان ویژه ای دارد. آرایش چشم اگر با دقت استفاده نشود می تواند باعث عفونت چشم شود. هنگام استفاده از ریمل مژه و خط چشم یا زرق و برق باید بیشتر مراقب باشید. ذرات آرایش می توانند ناخواسته از گوشه چشم آسیب ببینند و به آن آلوده شوند. مژه ها به احتمال زیاد محل رشد باکتری ها هنگام استفاده از ریمل و تمیز نکردن پس از آن هستند. بنابراین ، حذف آرایش چشم قبل از خواب بسیار مهم است.

مزایا و معایب آرایش کردن و محصولات آن
مزایا و معایب آرایش کردن و محصولات آن

مسائل مربوط به مو

برخی از محصولات آرایشی مانند ژل مو ، سرم و اسپری و غیره از مواد شیمیایی مضر تشکیل شده است

که تأثیرات شدیدی بر کمیت و کیفیت مو دارد. ایجاد شوره ، نازکی مو ، تغییر رنگ مو و ریزش مو می کنند.

مزایا و معایب آرایش کردن و محصولات آن
مزایا و معایب آرایش کردن و محصولات آن

خطر سرطان

هر محصول آرایشی و بهداشتی که عنصر سمی داشته باشد برای سلامتی مضر است. آرایش که در ابتدا هیچ آسیبی فوری نشان نمی دهد در نهایت می تواند منجر به سرطان در آینده شود. استفاده بیش از حد و طولانی مدت از آرایش نیز ممکن است در ایجاد سرطان نقش داشته باشد. همیشه پیشنهاد می شود مواد تشکیل دهنده و تاریخ انقضا محصول بررسی شود و مدت زمان استفاده از آرایش محدود شود.

تغییر رنگ

بسیاری از محصولات آرایشی پوست حاوی مواد سفید کننده است که می تواند برای افرادی که پوست حساس دارند بسیار مضر باشد. بسیاری از محصولات حاوی موادی هستند که می توانند منجر به تغییر رنگ پوست و رنگ در طول دوره شوند.

آسیب داخلی

یک مطالعه اخیر نشان می دهد که حداکثر ۶۰ درصد از مواد شیمیایی در تماس مستقیم با پوست هستند و ممکن است جذب شوند. بسیاری از محصولات آرایشی حاوی موادی هستند که می توانند برای اندام های داخلی و بدن مضر باشند. برخی از آنها با ایجاد سرطان و اختلالات هورمونی مرتبط هستند. سیستم ایمنی بدن نیز ممکن است به دلیل برخی عناصر موجود در لوازم آرایشی آسیب ببیند. 

بنابراین عاقلانه تر است که قبل از خرید هرگونه مواد آرایشی مواد اولیه را بررسی کنید .

پیری زودرس

آرایش دارای اثر پیری است ، زیرا اگر به طور مناسب استفاده نشود باعث آسیب به پوست می شود. 

استفاده مکرر از آن ممکن است به تدریج منجر به رشد خطوط و چین و چروک شود که باعث می شود پیرتر به نظر برسید. پیری زودرس دلایل متعددی دارد ، اما برخی از مواد شیمیایی موجود در محصولات آرایشی آن را با سرعت بالاتری ایجاد می کنند که مشکل را بیشتر می کند. برای بهبود و یا رفع این مشکل میتوان از ماساژور انرژی بیوتی بار صورت استفاده کرد چرا که این محصول با ایجاد الاستین ورطوبت در تمام نواحی پوست و افزایش گردش بهتر خون از بین برنده خطوط دور چشم ، کاهش چروک دور چشم ، لب ، پیشانی ، چانه وگردن می شود و در نتیجه باعث جوانسازی و افزایش قدرت پوست می شود.

مزایا و معایب آرایش کردن و محصولات آن
مزایا و معایب آرایش کردن و محصولات آن

برخی از معایب دیگر استفاده از آرایش مانند گران و وقت گیر بودن است.

ظاهر طبیعی را پنهان می کند و حتی آرایش اضافی می تواند وضعیت شما را بدتر کند.

اکنون ، با توجه به جوانب مثبت و منفی آرایش ، این شما هستید که انتخاب می کنید به ﭘوست خود اهمیت دهید و از محصولات آرایشی با کیفیت و گیاهی استفاده کنید

که در عین حال که جذاب و خیره کننده هستید ﭘوستی سالم و با نشاط داشته باشید یا نه ؟

منبع:vocal.media

medindia.net

https://vocal.media/blush/wearing-makeup-pros-and-cons
https://www.medindia.net/beauty/makeup-pros-and-cons.asp
https://www.medindia.net/beauty/makeup-pros-and-cons.asp

https://vocal.media/blush/wearing-makeup-pros-and-cons
https://vocal.media/blush/wearing-makeup-pros-and-cons
https://vocal.media/blush/wearing-makeup-pros-and-cons

https://vocal.media/blush/wearing-makeup-pros-and-cons
https://www.medindia.net/beauty/makeup-pros-and-cons.asp

1 دیدگاه در “نکاتی کلیدی در مورد آرایش

  1. سامان گفت:

    سلام و ممنون از این مطلب مفید.مقاله کاملی بود. برای پاک کردن آرایش چه محصولی معرفی میکنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *