مجله

زینک اکساید و فواید آن

زینک اکساید

زینک اکساید و فواید آن برای پوست را بیشتر بدانیم! پماد زینک اکساید و یا کرم زینک اکساید فواید و کاربرد های فراوانی چه برای بزرگسالان و چه برای کودکان دارد.

زینک یک ماده معدنی است ، زینک اکساید موضعی (برای پوست) برای درمان سوختگی های خفیف، قرمزی، سوزش پوست، یا دیگر حساسیت های پوستی مورد استفاده قرار می گیرد.
همچنین زینک اکساید معمولا برای مشکلاتی مثل خارش، سوزش و دیگر ناراحتی های مقعد نیز که بر اثر بواسیر یا مشکلات روده به وجود آمده است، نیز استفاده می شود.

بسیاری از برند های زینک اکساید نیز در دسترس می باشند. زینک اکساید موضعی همچنین برای موارد مختلف دیگری نیز مورد استفاده قرار می گیرد که در این مقاله به تعدادی از آن ها اشاره می کنیم.

در پزشکی و بهداشت این ترکیب با نام زینک اکساید یا اکسید دوزنگ در پودر بچه، پمادهای پوستی، کرم ضد آفتاب، شامپو ضدشوره و… استفاده می‌شود.

با سلامتی و زیبایی همراه شوید تا تمام دانستنی های مهم درباره فواید زینک اکسید (پماد زینک اکساید-کرم زینک اکساید-پود اسپری زینک) را در این مقاله بدانید.

زینک اکساید به عنوان یک پماد کارآمد و چند منظوره در بسیاری از منازل یافت می شود و فروش آن در داروخانه ها بدون نسخه پزشک بلا مانع است.

مصارف کرم چند منظوره زینک اکسید

کرم یا پماد زینک اکسید(زینک-روی)، از جمله کرم های چند منظوره محسوب می شود که دارای طیف گسترده‌ای از کاربرد‌ها است. 
همانطور که می دانید؛ روی یک عنصر معدنی ضروری برای بدن است.این ماده در مقادیر بسیار کم مورد نیاز است، اما نقش عمده‌ای در عملکرد‌های مختلف بدن دارد.

زینک اکساید (زینک اکسید) یک محصول OTC است که برای پیشگیری و درمان خراش های جزئی ، سوختگی ، جوش زدن ، بثورات پوشک ، گزش حشرات و
آفتاب سوختگی جزئی پوست مناسب است. عوارض جانبی ، تداخلات دارویی ، میزان مصرف و ایمنی حاملگی باید قبل از استفاده از این داروی پزشکی بررسی شود.

برخی از مصارف مهم کرم زینک اکسید روی به شرح زیر است:

درمان و پیشگیری از جوش صورت

کرم زینک اکسید می‌تواند به طور مستقیم بر روی بیماری جوش صورت به کار برده شود.

درمان بثورات ناشی از بستن پوشک‌

کرم زینک اکسید برای درمان بثورات پوشک بسیار موثر است. اکسید روی یک ماده‌ شیمیایی قوی بوده و می‌تواند به صورت امن بر روی پوست ظریف نوزادان بدون ترس از هر گونه واکنش خشن پوستی مورد استفاده قرار گیرد.
 نوزادان کوچک به دلیل رطوبت به دام افتاده در داخل پوشک که یک محیط پرورش ایده آل برای رشد کنترل نشده‌ی باکتری‌ها است، به بیماری بثورات پوشک دچار می‌شوند. 
در نتیجه، پوست تحریک و ملتهب شده و بثورات پوشک ایجاد شده که باعث ناراحتی نوزادان می‌گردد. کرم یک مانع بر روی سطح پوست ایجاد کرده و اجازه نمی‌دهد که محرک‌های پوستی با پوست تماس پیدا کنند؛
بنابراین باعث محافظت از پوست در مقابل آسیب بیشتر شده و بهبود سریع‌تر جوش‌ها تضمین می‌گردد.

رفع بوی بد بدن

این ترکیب در حذف بوی بد بدن و جلوگیری از رویش باکتری‌ها کمک می‌کند و به خوبی موجب تسکین هر گونه حساسیت پوستی می‌شود و از این کرم می توان برای زیربغل نیز استفاده کرد.

حفاظت از آفتاب

اشعه‌ ماوراء بنفش خورشید تاثیر مخربی بر سطح پوست می‌گذارد. قرار گرفتن بیش از حد در معرض خورشید منجر به آفتاب سوختگی، پیری زودرس پوست، چین و چروک و مشکلات دیگر می‌گردد. 
چنین عوارضی می‌تواند به کمک کرم زینک اکسید پیشگیری گردد.

 آیا زینک اکساید واقعا به عنوان ضد آفتاب عمل می‌کند؟

هنگامی که شما این کرم را بر روی پوست اعمال می‌کنید، جذب پوست نمی‌گردد،
بلکه بر روی سطح پوست به شکل یک سد محافظتی عمل کرده که می‌تواند مانع از نفوذ اشعه‌ی ماوراء بنفش آفتاب به پوست گردد. 
شما می‌توانید از کرم زینک اکسید به عنوان یک ضدآفتاب برای نوزادان و کودکان کوچک نیز استفاده کنید.

رفع تیرگی پوست

یکی دیگر از فواید پماد زینک اکساید رفع تیرگی های پوست بدن از جمله کشاله ران، زانو و آرنج ها و همچنین و نواحی تناسلی است.


اکسید روی (زینک اکساید) چیست؟

زینک اکسید پماد و یا کرم موضعی بدون نیاز به نسخه بوده و دارای خواص ضد عفونی کننده ضعیف است. این محصول محافظ پوست است که برای

درمان پوست استفاده می شود و جلوگیری از  بیماری های مختلف پوستی از جمله خراش جزئی، سوختگی ، سایش ، بثورات پوشک ، گزش حشرات ، و سوزش پوست جزئی می کند.

آیا زینک اکساید به عنوان یک داروی عمومی در دسترس است؟

بله

آیا به نسخه ای برای زینک اکساید نیاز دارم؟

خیر

چرا زینک اکساید برای بیماران تجویز می شود؟

از محصولات موضعی اکسید روی برای درمان و جلوگیری از تحریکات پوستی جزئی همراه با بثورات پوشک ، سوختگی ، بریدگی ،
تراشنده ، واکنش های آلرژیک و گزش حشرات استفاده می شود . اکسید روی موضعی بدون نسخه پزشک در دسترس است.

عوارض جانبی زینک اکساید چیست؟

هیچ عارضه جانبی قابل توجهی با استفاده از محصولات موضعی زینک اکسید گزارش نشده است. در برخی افراد حساسیت یا تحریک پوستی جزئی گزارش شده است.

دوز زینک اکساید چقدر است؟

محصولات زینک اکسید ممکن است در صورت لزوم چندین بار در روز در نواحی آسیب دیده بدن استفاده شود. از آن در نواحی بزرگتر یا روی پوست تاول زده یا نواحی شکسته بدن استفاده نکنید. از برخورد با چشم و نواحی مخاطی جلوگیری شود.

کدام داروها یا مکمل ها با زینک اکساید تداخل می کنند؟

هیچ تداخل دارویی قابل توجهی با اکسید روی موضعی گزارش نشده است.

آیا استفاده از زینک اکساید در دوران بارداری یا هنگام شیردهی بی خطر است؟

انتظار نمی رود که زینک اکساید در صورت استفاده موضعی روی پوست بریده نشده ، به میزان قابل توجهی جذب شود. استفاده مناسب از پماد زینک موضعی در دوران بارداری به طور کلی بی خطر تلقی می شود.

چگونه باید از پماد زینک اکساید نگه داری کنم؟

محصولات زینک اکساید باید در دمای اتاق بین ۱۵ C تا ۳۰ C (59 F تا ۸۶ F) ذخیره شود. تمام محصولات باید از کودکان و حیوانات خانگی دور باشند.

زینک اکساید چگونه کار می کند؟

پماد زینک اکساید با تشکیل سدی در بالای پوست که منطقه را از رطوبت و مواد تحریک کننده محافظت می کند ، عمل می کند.

همچنین زینک اکساید موضعی در فرمولاسیون های مختلف از جمله کرم ، پماد ، خمیر ، پودر و اسپری محلول موجود است
 از زینک اکسید به همراه دی اکسید تیتانیوم در محصولات ضد آفتاب نیز استفاده می شود .

چه زمانی زینک اکساید توسط FDA تأیید شد؟

محصولات موضعی اکسیدوزنگ در ایالات متحده قبل از سال ۱۹۳۸ موجود بوده است

احتیاط

  • قبل از استفاده از زینک اکساید، اگر به آن حساسیت یا آلرژی دارید، به پزشک یا داروساز خود بگویید.
  • این محصول ممکن است حاوی مواد غیر فعال باشد که باعث ایجاد واکنش های آلرژیک و یا مشکلات دیگر می شود. برای اطلاعات بیشتر با داروساز خود صحبت کنید.
  • اگر بعد از ۷ روز استفاده،علایم اسیب پوستی برطرف نشد فورا پزشک خود را مطلع سازید.

منبع : medicine net


ژل لاغری فوری و ضد سلولیت بدن هات چیلی تایوان

کاهش وزن و لاغری موضعی و همچنین درمان فوری سلولیت با کرم ضد سلولیت  ، فرم دهنده و لاغر کننده موضعی بدن هات چیلی میسر میشود.

ژل لاغری  و کاهش سایز و چربی سوز بدن با اثر فوری مخصوص بدن و شکم و پهلو هات چیلی ساخت کشور تایوان است.

کاهش سایز فوری و موضعی و چربی سوزی با قدرت بسیار بالا و با عملکردی بسیار فوری تنها با یک دوره مصرف با کرم لاغری هات چیلی برای بدن صورت میگیرد.

فرم دهی به بدن و لاغری شکم و پهلو و تمامی اندام بدن به صورت موضعی با ژل لاغری شکم و پهلو هات چیلی با اثردهی بالا بدون نیاز به وزش و رژیم سخت ممکن است.

این کرم لاغری فوری دارای اثردهی فوق العاده فوری و چربی سوزی سریع و فوری بدون داشتن ترکیبات شیمیایی مضر است.  

ژل لاغری فوری هات چیلی مخصوص خانم ها و آقایان است.
 ژل لاغری هات چیلی نیاز به ورزش و فعالیت های سخت برای لاغری ندارد .

البته می توان ژل لاغری موضعی هات چیلی  را برای اثربخشی بیشتر ورزش و رژیم لاغری به عنوان یک مکمل اثربخش مصرف کرد تا کاهش سایز بیشتر در زمان کوتاهتر داشت.

کرم حجم دهنده باسن میبلین آمریکا

ما به شما بانوان گرامی این نوید را میدهیم که با استفاده از حجم دهنده سینه و باسن میبلین در کوتاهترین زمان بهترین و قطعی ترین نتیجه را برای بزرگ کردن سینه، بزرگ کردن باسن و لیفت و سفت شدن این دو ناحیه خواهید داشت.

همچنین از حجم دهنده سینه میبلین آمریکا، میتوانید برای درمان عدم تقارن بافت سینه نیز استفاده نمایید.

محتویات و نحوه عملکرد حجم دهنده سینه و باسن:

این کرم حجم دهنده، دارای ترکیباتی کاملا ارگانیک بوده است و هیچگونه مواد شیمیایی و هورمونی در آن به کار نرفته است.

حجم دهنده باسن میبلین آمریکا، با ترکیبات و فرمولاسیونی کاملا متفاوت و خاص است که دارای ترکیباتی چون روغن سویا، ویتامین A، ویتامین E، کلاژن و الاستین جذب بافتهای آسیب دیده سینه و باسن شده و نهایتا بافتها را ترمیم میکند.

ترکیبات کلاژن و الاستین موجود در حجم دهنده سینه و سفت کننده باسن  و سینه میبلین، باعث جوانسازی و افزایش حالت الاستیکی و شادابی پوست سینه و باسن میشود. 
یکی از ویژگی خاص و منحصر به فرد این حجم دهنده، اثر دهی فوری آن طی یک هفته و ماندگاری اثر آن تا ۴ سال با یک دوره استفاده و سه دوره برای دائمی شدن میباشد.

حجم دهنده باسن میبلین دارای مجوز از سازمان غذا و داروی ایران بوده و تأییدیه FDA آمریکا به صورت برجسته بر روی محصول درج شده است.

کرم حجم دهنده سینه و باسن میبلین

برنزه کننده فوری و ماندگار فلورسان روسیه

 کرم برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان در کنار برنزه کردن پوست، آن را مرطوب و ویتامینه میکند و همچنین پوست را نرم، لطیف و جوان حفظ می کند که این خاصیت این لوسیون برنزه را برای انواع پوست حتی پوست های حساس به منظور برنزه شدن بهترین انتخاب کرده است

فلورسان از تأثیرات خشکی، پوسته پوسته شدن و چین و چروک و پیری زودرس پوست جلوگیری می کند.

لوسیون برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان مناسب برای برنزه شدن پوست به همراه محافظت از پوست در برابر اشعه مضر خورشید و اشعه دستگاه سولاریوم است.  


مخصوصاٌ برای پوست حساس و جوان صورت و بدن، اسپری برنزه کننده فلورسان با ترکیبات منحصربفرد خود رنگ برنزه ی طلایی تیره و زیبایی روی پوست می گذارد
 و رنگ برنزه ی طبیعی طلایی را ایجاد می نماید که تا ۴ ماه ماندگار است و در عین حال طراوت و شادابی پوست را حفظ میکند و مانع از آسیب دیدگی و سوختگی پوست میشود. 

مواد و ترکیبات ارگانیک و طبیعی به کار رفته و آنتی اکسیدان های موجود در این کرم برنزه، پوست را از اثرات مضر اشعه های فرابنفش حفظ کرده و از ایجاد پیگمانتاسیون (پیسی) جلوگیری می نماید وپوست را نرم و لطیف و برنزه یکدست طبیعی می کند.

این لوسیون برنزه کننده سولاریوم و آفتاب کمک به آبرسانی پوست می کند. برنزه کننده فلورسان محصولی ارگانیک و ویتامینه برای برنزه کردن پوست، ساخت کشور روسیه است.

برنزه کننده فلورسان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *