مجله

رشد موهاتو با این روش ها بیشتر کن!

افزایش رشد مو با روش های طبیعی

مو روی سر شما آناتومی جالبی دارد و زندگی خود را درون یک فولیکول، درست در زیر پوست روی پوست سر شما شروع می کند. این به نوبه خود، فولیکول ها را برای تولید موهای ضخیم تر تحریک می کند. بیشتر شدن سرعت رشد مو از جمله مواردی است که برای بسیاری از افراد بخصوص بانوان اهمیت دارد و راه های مختلفی برای افزایش رشد مو هایشان انجام میدهند.

افزایش رشد مو

همیشه برای داشتن موهایی پرپشت و افزایش سرعت رشد موهایتان نیاز به استفاده از داروهای شیمیایی و گاهاً مضر نیست بلکه با استفاده از انواع مواد طبیعی می‌توانید همین نتایج را به دست آورید.
همه آرزوی داشتن موهایی ضخیم، بلند و پرپشت را دارد. متاسفانه ریزش مو و اختلال در رشد مو، مشکلات رایجی است که مردم با آن مواجه هستند. تغییر سبک زندگی، آلودگی، و محصولات مراقبت از موی تقلبی از جمله مواردی هستند که باعث این مشکلات می‌شوند.

عوامل موثر بر سرعت رشد مو چیست؟

عوامل موثر بر رشد مو

اینکه چگونه موهای شما رشد می‌کند بستگی به تعدادی از عوامل و نحوه تکامل و تعامل آنها با یکدیگر دارد. در اینجا لیستی از عوامل موثر بر کاهش سرعت رشد مو آورده شده است:

سن
رژیم غذایی ناسالم منجر به کمبود ویتامین، مواد معدنی و پروتئین می‌شود
سیستم ایمنی ضعیف
عدم تعادل هورمونی
استرس فیزیکی بر روی مو
عوامل محیطی، مانند تغییرات فصلی، آلودگی‌های جوی و نور شدید خورشید
مسائل روانشناختی مانند استرس، تروما و اضطراب
مصرف داروهای ضد افسردگی و رقیق کننده‌های خون
کاهش وزن ناگهانی
و عوامل بسیار زیاد دیگر!

با توجه به این موارد و از این رو، باید موهایتان را با یک رژیم غذایی مناسب و مکمل‌ها تقویت کنید. برای این کار می‌توانید از داروهای گیاهی استفاده کنید که نسبت به داروها و درمان‌های غیرگیاهی ارزانتر هستند. 

روش های افزایش سرعت رشد مو

خوراکی های موثر

مواد غذایی یا مکمل های مجاز حاوی آهن، روی، ویتامین ب مصرف نمایید. منابع این مواد غذایی انواع گوشت ها، ماهی و مواد لبنی هستند. بدن از این ویتامین ها تغذیه و مواد معدنی را به مو میرساند.

تاثیر آهن روی زینک و ویتامین ب بر مو

سبوس گندم و برنج مصرف نمایید. سبوس ها حاوی مواد مغذی برای افزایش رشد مو هستند

جوانه گندم بخورید. روزانه ۱ قاشق غذاخوری مصرف جوانه گندم علاوه بر کمک به رفع مشکلات گوارشی و رفع یبوست، باعث زیبایی پوست و افزایش رشد مو می شود.

مصرف میوه و سبزیجات سبز رنگ

روغن ها و مواد طبیعی

زرده تخم مرغ یکی از درمان های خانگی سریع و تقریبا قطعی برای افزایش رشد مو می باشد. اگر تخم مرغ محلی باشد بهتر است. زرده تخم مرغ را با روغن زیتون یا روغن بادام تلخ ترکیب کرده و وسط سرتان قرار دهید. سپس به ارامی ماساژ داده و به سایر قسمت های سر نیز بمالید. بعد یک پلاستیک فریزر روی سرتان بکشید و چند ساعت صبر کنید و سپس شستشو دهید.

تاثیر زرده تخم مرغ بر مو

مخلوطی از روغن جوجوبا و روغن مار را روی موهای خود بمالید و چند ساعت صبر کنید. رزماری و روغن مار تاثیر بسیاری در افزایش رشد مو دارند.

آب پیاز را به ریشه موهایتان بزنید.

روغن نارگیل. این روغن در تقریبا تمام مواد شیمیایی و شامپوهای مدعی افزایش رشد مو بکار برده می شود. شما میتوانید مستقیما این روغن را روی موهای خود ماساژ دهید.

عطر سنبل. عطر سنبل برای افزایش رشد مو بسیار موثر است و به راحتی میتوانید آن را از عطاری ها تهیه نمایید.

ماهی یک بار یک تا دو سانت از ابتدای موهای خود کوتاه کنید. اینکار علاوه بر کمک به افزایش رشد مو ، موخوره های مو را نیز کاهش داده و به مرور از بین میبرد.

تاثیر کوتاه کردن مو در افزایش سرعت رشد مو

شب ها موقع خواب، پوست سرتان را به آرامی ماساژ دهید. اینکار باعث جریان بهتر خون و کمک به افزایش رشد مو می شود

پیشنهاد ویژه سلامتی و زیبایی

سرم ها یکی از محصولاتی هستند که میتوانند تاثیر بسزایی در نه تنها افزایش رشد مو، بلکه قطع ریز مو و رشد مجدد موهای ریخته شده داشته باشند. محلول ضد ریزش مو و آبرسان سی کمپلکس بایوفول کانادا تمامی مواد مغذی لازم جهت داشتن موهایی سالم، شاداب و پرپشت را دارا میباشد.
تمامی محصولات بایوفل کانادا فاقد ماینوکسیدیل، پارابن و مواد شیمیایی بوده و در کمترین زمان ممکن موهای شما را احیا میکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *