مجله

بهترین ادویه ها برای کاهش وزن

کاهش وزن با ادویه

کاهش وزن با ادویه

امروزه برای مردم بسیار مهم است که طعم لذیذی را در غذاهایی که در هنگام صبحانه، ناهار یا شام مصرف می کنند، بدست آورند. اما، جوشاندن ساده برخی از مواد غذایی نمی تواند غذا را خوش طعم کند. ادویه ها نقش مهمی در خوش طعم و لذیذ شدن غذا دارند. اما، بسیار مهم است که بدانید چه ادویه‌هایی را با کدام غذاها باید مصرف کنید. اگر ادویه اشتباهی را به یک محصول اضافه کنید، ممکن است طعم غذای شما را بدتر کند. ادویه ها علاوه بر خوشمزه کردن غذا، ظرفیت فوق العاده ای برای حفظ سلامتی و کمک به شما در فعالیت های کاهش وزن و چربیسوزی دارند. حتی علم هم این حقیقت را ثابت کرده است.

فهرست ادویه های مهم برای کاهش وزن و سلامتی

کاهش وزن با ادویه زنجبیل

زنجبیل یکی از ادویه های مهمی است که در آشپزخانه هندی برای طعم دادن به انواع غذاها استفاده می شود. این ادویه طعم کمی تند و کمی شیرین دارد. زنجبیل ماه ها فاسد نمی شود. حتی اگر ریشه زنجبیل تازه را برای چندین ماه در سبد سبزیجات خود نگه دارید، می توانید به راحتی از آن برای تهیه غذاهای مختلف استفاده کنید. از آنجایی که زنجبیل دارای اثر ترموژنیک است، در کاهش اشتهای مصرف کننده فوق العاده عمل می کند.

زردچوبه ادویه برای سلامتی و کاهش وزن

 چربیسوزی و کاهش وزن با ادویه برای سلامتی
مصرف ادویه برای سلامتی و کاهش وزن

ردچوبه علاوه بر ادویه بودن در بسیاری از آشپزخانه های آسیایی، سال ها برای درمان زخم ها استفاده می شود. همچنین به عنوان یک عنصر ضد عفونی کننده عمل می کند که به کاهش التهاب کمک می کند. افرادی که در هند اقامت می‌کنند، پودر زردچوبه را در ظرف‌های خود می‌ریزند تا رنگ روشنی از ظرف در بیاورند و همچنین به مصرف‌کننده کمک می‌کنند تا سالم و بدون حمله بیماری باشند.

فلفل قرمز (فلفل چیلی)

فلفل قرمز به طور معمول در غذاهای مختلف سبزیجات و غیر گیاهی برای رنگ دادن و طعم تند با سایر ادویه ها استفاده می شود. علاوه بر طعم، فواید سلامتی نیز دارد. از آنجایی که این ادویه تند است، افراد پس از مصرف آن عرق می کنند که به دفع سموم از بدن افراد کمک می کند. همچنین به دلیل خاصیت گرمازایی، خاصیت سرکوب اشتها را دارد. همچنین به کاهش نیاز به افزودن نمک به غذا کمک می کند.

اگر به فکر کاهش وزن و چربیسوزی فوری هستید سایت سلامتی و زیبایی ژل لاغر کننده و چربیسوز هات چیلی را به شما مخاطبین محترم توصیه میکند.

ژل لاغر کننده و چربیسوز هات چیلی

ژل لاغری و چربیسوز فوری هات چیلی
لاغری و چربیسوز فوری با ژل هات چیلی

ژل لاغری سریع بدن برگرفته از عصاره گیاهان و میوه ها بوده و دارای ترکیباتی چون هات چیلی (فلفل قرمز) کافئین و ال کارنتین برای چربیسوزی فوری می باشد.

کرم لاغری صورت و بدن دارای الاستین، کلاژن و اسید هیالورونیک برای حفظ طراوت و جوانسازی پوست همزمان با چربیسوزی می باشد. ژل چربیسوز و ضد سلولیت هات چیلی درمان قطعی و فوری چربی های موضعی می باشد و اگر شما قصد کاهش سایز فوری و موضعی داشته باشید هات چیلی بهترین گزینه می باشد.

دانه های خردل

این ادویه نیز واقعا فوق العاده است که اثر گرما زایی روی بدن افراد دارد. به همین دلیل می توانند کالری زیادی بسوزانند. می توانید آنها را در تهیه سالادهای سالم اضافه کنید تا چربی اضافی بدن خود را بسوزانید. حتی این دانه ها در تهیه برخی از غذاهای بنگالی به خصوص ماهی بسیار موثر هستند. وقتی هیلسا آسیاب می شود و به غذایی مانند ماهی اضافه می شود طعم فوق العاده ای به آن می دهد.

کاهش وزن با ادویه برای سلامتی

کاهش وزن با ادویه جوز هندی

برای خوشمزه شدن غذایتان باید بین مغز کامل و پودر آسیاب شده یکی را انتخاب کنید. این ادویه است که اساسا در انواع غذاهای گیاهی استفاده می شود. برای اینکه پاستاهایتان خوشمزه شود، می‌توانید آن‌ها را نیز در سس‌های ماکارونی خامه‌ای خود اضافه کنید. از آنجایی که سطح بالایی از آنتی اکسیدان دارد، تقویت سیستم ایمنی و کمک به هضم غذا با همین کار بسیار آسان خواهد بود.

فلفل سیاه

مردم دوست دارند تکه های فلفل سیاه را در غذا و حتی میان وعده هایی که مصرف می کنند داشته باشند. طعم فوق العاده ای به غذا می بخشد. تاثیر فوق‌العاده‌ای بر اکسیداسیون، سیری و همچنین گرمازایی دارد. از آنجایی که متابولیسم بدن را نیز افزایش می دهد، توانایی سوزاندن کالری و تأثیر بر روی کاهش وزن واقعاً بالا خواهد بود.

کاهش وزن با ادویه دارچین

کاهش وزن با ادویه
مصرف ادویه برای سلامتی و کاهش وزن

دارچین، یکی از ادویه های معروف مورد استفاده در آشپزخانه هندی است که دارای طعمی قوی و طعم شیرین است. اگر بتوانید آن را خالی مصرف کنید، دیابت با کاهش گلوکز خون و کلسترول بد کاهش می یابد. شما همچنین می توانید این را در کورن فلکس خود در صبحانه یا جو دوسر اضافه کنید تا از مزایای واقعی آن بهره مند شوید. این ادویه همچنین برای تهیه گوشت با انواع ادویه جات استفاده می شود.

زیره

زیره یکی از ادویه هایی است که طعم و مزه فوق العاده ای به غذا می بخشد. این یکی از شگفت انگیزترین ادویه هاست که در غذاهای مکزیک، هند و شمال آفریقا یافت می شود. این دانه در مدیریت سطح گلوکز و کمک به کاهش دیابت و وزن بسیار موثر است. زیره همچنین به عنوان یک ضد عفونی کننده شناخته شده عمل می کند و به خوبی به روند هضم کمک می کند. وقتی پودر زیره را روی نان پیتا، هوموم، پاپ کورن و غیره به همراه چند قطره روغن زیتون بپاشید، می توانید طعم فوق العاده ای به آن اضافه کنید.

 چربیسوزی

سیر

پس از افزودن سیر در غذاهای مختلف، اکنون می توانید طعم فوق العاده و بسیار قوی را دریافت کنید. در هند از سیر در غذاهای گوشتی، سبزیجات و غیره استفاده می شود تا بسیار تند و خوشمزه شود. از نظر فنی، سیر نه گیاه است و نه ادویه. اما، دیدن سیر در قفسه ادویه ها بسیار آسان است. از آنجایی که سیر یکی از ادویه های تند است، سرعت متابولیسم را در افراد افزایش می دهد که به کاهش وزن و چربیسوزی به طور موثرتری کمک می کند. شما می توانید به بدنی خوش فرم تبدیل شوید زیرا سیر باعث کاهش چربی بدن می شود.

بذر گشنیز

این دانه برگ های خود را نیز در اختیار ما قرار می دهد که طعم فوق العاده ای دارد و می توان از آن در غذاهای مختلف استفاده کرد. برگ های این گیاه به برگ های تند نیز معروف است. این واقعا در مدیریت سطح گلوکز خون و القای تکنیک های مدیریت وزن موثر خواهد بود. از آنجایی که این دانه ها سرشار از آنتی اکسیدان هستند، تمام سطوح سموم بدن شما را از بین می برد. انواع غذاها و سوپ های اصلی آسیایی شامل پودر دانه گشنیز است. طعم و بوی شگفت انگیزی دارد.

هل

مصرف ادویه برای سلامتی و کاهش وزن

هل یک ادویه با ارزش است که از دانه های گیاهی از خانواده زنجبیل تهیه می شود.

در سرتاسر جهان هم در آشپزی و هم در پخت و پز استفاده می شود اما میتواند از کاهش وزن نیز پشتیبانی کند.

یک مطالعه حیوانی نشان داد که پودر هل به کاهش چربی شکم در موش‌هایی که رژیم غذایی پرچرب و کربوهیدرات داشتند کمک می‌کند.

به طور مشابه، یک مطالعه حیوانی دیگر نشان داد که هل سیاه به طور خاص در کاهش چربی شکم و کاهش کل چربی بدن در موش‌های دارای رژیم غذایی پرچرب مؤثر است.

متأسفانه، بیشتر تحقیقات در مورد پتانسیل کاهش وزن هل به مطالعات حیوانی محدود می شود. تاثیر هل بر کاهش وزن در انسان هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است.

فهرست ادویه‌هایی که در بالا ذکر شد در تناسب اندام شما در مواقعی که مشکل تعادل وزن دارید بسیار مؤثر است.

منبع: beautyhealthtips

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *