مجله

چگونه PH موها را به طور طبیعی متعادل کنیم؟

متعادل کردن PH مو

متعادل کردن PH مو

اگر از امتحان کردن محصولات مختلف، درمان‌های گران‌قیمت آرایشگاهی، و درمان‌های خانگی DIY برای داشتن موهایی سالم و بدون هیچ نتیجه‌ای خسته شده‌اید، وقت آن رسیده است که به دنبال نکاتی برای متعادل کردن pH موهای خود باشید. حفظ pH مناسب مو بسیار مهم است. عواملی مانند آلودگی، استفاده از مواد شیمیایی خشن باعث اختلال در pH می شود که در نهایت منجر به خشکی و آسیب مو می شود. این عدم تعادل pH مو همچنین باعث رشد ناخواسته میکروب ها در پوست سر می شود . بنابراین، ما در این مقاله از سایت سلامتی و زیبایی روش متعادل کردن PH مو را به طور طبیعی به شما همراهان گرامی توضیح خواهیم داد و همچنین فهرستی از محلول‌های طبیعی آورده‌ایم که به حفظ تعادل pH مو کمک می‌کنند. 

در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا راه‌هایی برای داشتن موهایی براق که همه آرزوی آن را دارند بدانید.

در این مقاله

  • pH مو چقدر است؟
  • چرا pH موهای شما مهم است؟
  • چگونه PH مو را به طور طبیعی متعادل کنیم؟
  • سوالات متداول
  • سخن پایانی

pH مو چقدر است؟

متعادل کردن PH مو
حفظ PH مناسب مو

PH ساقه مو 3.67 و PH پوست سر 5.5 است. سطح pH بهینه برای سلامت کلی موهای شما بسیار مهم است. pH یا پتانسیل هیدروژن نشان دهنده غلظت یون های هیدروژن (H+) است. بنابراین، بر اساس PH، می‌توانیم یک ماده را به‌عنوان اسیدی (pH زیر ۷)، خنثی (PH ۷)، بازی یا قلیایی (PH بالای ۷) طبقه‌بندی کنیم.

این نشان می دهد موهای ما اسیدی است. در بخش بعدی، ما بیشتر به اهمیت pH مو و چگونگی حفظ آن خواهیم پرداخت.

چرا متعادل کردن pH مو مهم است؟

متعادل کردن PH مو

pH بهینه مو اسیدی است. PH اسیدی مو تولید سبوم و رشد میکروبی را تنظیم می کند. اختلال در pH مو می تواند به معنای از دست دادن رطوبت یا عدم تعادل در تولید سبوم باشد . این می تواند به موهای خشک و شکننده منجر شود. حتی محصولات مراقبت از مو که استفاده می کنید نباید تعادل pH طبیعی موهای شما را مختل کنند.

  • به عنوان مثال، شامپوهای قلیایی بار منفی روی تارهای مو را افزایش می دهند. آنها باعث تورم و باز شدن کوتیکول های مو می شوند و موها را وز می کنند. چنین شامپوهایی می توانند به کوتیکول ها آسیب برسانند و موها را مستعد شکستن کنند.
  • به طور مشابه، pH اسیدی رشد باکتری روی پوست سر را تنظیم می کند. محصولات با pH قلیایی می توانند باعث رشد بیش از حد میکروبی شوند و باعث عفونت پوست سر ، خارش و مسدود شدن فولیکول های مو شوند.
  • موهای قلیایی اغلب با پوست سر خشک، خارش دار و پوسته پوسته مشخص می شوند. مکانیسم طبیعی محافظت از سبوم را مختل می کند و موهای شما را در برابر عفونت آسیب پذیر می کند.
  • سفید کننده ها و رنگ های مو حاوی مواد قلیایی هستند که برای رسوب رنگدانه ضروری هستند. با این حال، اینها همچنین می توانند PH طبیعی موهای شما را بر هم بزنند و باعث آسیب کوتیکول شوند.

محصولات مراقبت از مو با pH متعادل می توانند به آرامی پوست سر را از تجمع محصولات و سلول های مرده پوست پاک کنند بدون اینکه رطوبت و چربی طبیعی را از بین ببرند . اینها همچنین می توانند pH بهینه مو را بازگردانند و موهای شما را صاف، براق و سالم کنند.

آیا میدانستید؟PH آب لوله کشی بین 7 تا 10 است. PH بالای آب می تواند موهای شما را متورم، اشباع و ضعیف کند.

شامپو رشد مو بایوفل کانادا،علاوه بر درمان ریزش مو و رشد مجدد موها باعث متعادل کردن PH مو نیز میشود.

شامپو ضد ریزش و رشد مجدد مو بایوفل کانادا

شامپو ضد ریزش مو

درمان قطعی و فوری ریزش مو با بهترین شامپو ضد ریزش مو ایج دیفنس بایوفول

شامپو ضد ریزش مو بایوفل کانادا، خشکی و چربی موها را کنترل میکند.

این شامپو رشد مو گیاهی  فاقد ترکیبات مضر و شیمیایی بوده و به صورت کامل به عمق موهای شما نفوذ کرده فولیکول و کوتیکول مو را درمان و مستحکم کرده و مانع از کوتاه شدن طول عمر مو و

نهایتا باعث قطع ریزش مو و جلوگیری از پیری زودرس مو می شود.

شامپو ضد ریزش مو ایج دیفنس درمان انواع الگوهای ریزش مو می باشد.

چگونه PH مو را به طور طبیعی متعادل کنیم؟

می توانید با بررسی موهای خود از نظر خشکی، شکنندگی یا خارش شروع کنید. استفاده از مواد اسیدی می تواند به بازیابی PH مو کمک کند. اینها الیاف موی کوتیکول ها را منقبض می کنند و باعث می شوند که روی ساقه مو صاف بخوابند و موها را صاف تر می کنند.

  • شستشوی آب آلوئه ورا برای حفظ PH مناسب مو

ژل آلوئه ورا را روی موهای خود بمالید و با آب گرم بشویید. همچنین اگر موهای خشکی دارید می توانید چند قطره روغن نارگیل به آن اضافه کنید. این آبکش همچنین کوتیکول ها را می بندد و موخوره را از بین می برد.

  • شستشو با سرکه سیب برای حفظ PH مناسب مو

سرکه سیب دارای pH 3 است. بنابراین، قبل از استفاده، آن را با آب رقیق کنید. از مخلوط رقیق شده روی تارهای موی خود استفاده کنید تا PH آنها را متعادل کنید.

ماسک موی آلوئه ورا برای متعادل کردن PH مو

متعادل کردن PH مو
PH مناسب مو

طرز تهیه ماسک موی آلوئه ورا برای متعادل کردن PH مو

شما نیاز خواهید داشت:

  • یک فنجان آب آلوئه ورا
  • 2 قاشق چایخوری سرکه سیب
  • 1 قاشق چایخوری عسل
  • اب

روش تهیه:

  1. مواد را کاملا با هم مخلوط کنید.
  2. مخلوط را با توزیع یکنواخت در طول موها روی موهای خود بمالید. موهای خود را برای پوشش مناسب به چند قسمت تقسیم کنید.
  3. برای کاهش شوره سر نیز می توانید این مخلوط را به پوست سر خود بمالید. با نوک انگشتان خود به آرامی با حرکات دایره ای و آرام ماساژ دهید.
  1. بگذارید این ماسک به مدت 20 دقیقه روی پوست بماند.
  2. شامپو و حالت عادی. از آب ولرم استفاده کنید.

برای آبرسانی به موهای خود می توانید از نرم کننده خانگی ساخته شده از 2 قاشق غذاخوری روغن جوجوبا، 2 قاشق غذاخوری آب آلوئه ورا و 2 قاشق غذاخوری نرم کننده بدون سیلیکون استفاده کنید. این مخلوط را روی موهای شسته شده بمالید. صبر کنید تا خشک شود تا موهایتان را حالت دهید.

حفظ تعادل pH مناسب در موهای شما برای سلامت موهای شما بسیار مهم است. اختلال در تعادل pH می تواند منجر به عدم تعادل تولید سبوم یا از دست دادن رطوبت در ساقه مو شود. علاوه بر این، استفاده از محصولات با pH قلیایی می تواند فولیکول های مو را مسدود کرده و باعث عفونت پوست سر شود. می توانید از موادی مانند آلوئه ورا یا سرکه سیب برای کاهش موخوره و شوره سر و متعادل کردن PH مو استفاده کنید. استفاده از این مواد طبیعی باعث کاهش خشکی و بهبود سلامت کلی مو می شود.

محلول ضد ریزش مو شوک بایوفل کانادا،توصیه سایت سلامتی و زیبایی به شما همراهان گرامی میباشد.

محلول ضد ریزش مو و رشد مو شوک بایوفول

محلول ضد ریزش مو

تونیک مو ضد ریزش رشد مجدد مو و افزایش سرعت رشد مو

محلول ضد ریزش و رشد مو شوک بایوفول کانادا درمان قطعی ریزش مو بوده تارهای مو را ضخیم کرده و رشد مجدد مو های ریخته شده را به همراه دارد.

سرم ضد ریزش مو گیاهی و سریع شوک بایوفول فاقد ترکیبات حساسیت زا بوده و کاملا ارگانیک می باشد.

به همین منظور این سرم ضد ریزش و رشد مو مناسب برای استفاده افراد با بیماری های زمینه ای نیز می باشد.

این تونیک ضد ریزش مو  فوری مناسب درمان انواع الگوهای ریزش مو و رشد مجدد مو نیز می باشد.

پاسخ به سوالات متداول

شامپو با pH متعادل چیست؟

یک شامپو با pH متعادل دارای سطح اسیدی پایینی است که سطح pH مو و پوست سر شما را حفظ می کند.

نرم کننده مو اسیدی است یا قلیایی؟

می توانید نرم کننده های اسیدی و قلیایی مو را پیدا کنید. می توانید سطح pH نرم کننده خود را با استفاده از نوار تست pH کاغذی بررسی کنید. شما همچنین می توانید نرم کننده ها و محصولات مراقبت از مو را خریداری کنید که برای کمک به متعادل کردن pH ساخته شده اند.

pH سرکه سیب چقدر است؟

سرکه سیب بسته به غلظت آن دارای pH پایین یا اسیدی بین 3.5-5 است.

سخن پایانی:
  • عدم تعادل pH پوست سر ما می تواند منجر به موهای خشک، شکننده، تحریک پوست سر و عفونت شود.
  • وسایل خانگی معمولی مانند سرکه سیب و آلوئه ورا می توانند به شما کمک کنند تا تعادل pH پوست سر خود را به طور طبیعی به دست آورید.
  • اجتناب از یک ظاهر طراحی شده با حرارت شدید یا درمان های شیمیایی می تواند به جلوگیری از آسیب بیشتر کمک کند.

منبع: stylecraze.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *