مجله

فواید اعجاب انگیز سیر از لاغری، درمان ریزش مو تا بزرگ کردن سینه!!

فواید سیر برای سلامتی

فهرست مطالب

فواید سیر برای سلامتی

از این گیاه خوشمزه و معطر استفاده کنید زیرا به افزایش سلامت کلی شما کمک می کند. در این مقاله جذاب از سایت سلامتی و زیبایی به بررسی فواید سیر برای سلامتی، همچون: درمان ریزش مو، رشد مو، کاهش وزن وچربی سوزی، بزرگ کردن سینه، فواید استفاده از سیر برای مردان و بسیاری از فواید بیشمار دیگر سیر خواهیم پرداخت.

در ادامه مطلب همراه ما باشید….

سیر، یک گیاه معطر است که به طور منظم به بسیاری از غذاهای سراسر جهان اضافه می شود، طعم آن را افزایش می دهد و می تواند سلامت کلی را بهبود بخشد. سیر به طرق مختلف برای شما مفید است. همچنین، یک ضرب المثل قدیمی ادعا می کند که این گیاه می تواند خون آشام ها را فراری دهد. اگرچه این یک استعاره است، اما خوردن سیر توصیه می شود. فواید سلامتی این گیاه بسیار زیاد است. می تواند با بسیاری از بیماری ها مبارزه کند و خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد. این مزایا نیز توسط تحقیقات پشتیبانی می شود.

سیر خرد شده، نصف شده، برشته شده، له شده، تفت داده شده، چرخ شده یا حتی کامل، می تواند طعم غذا را افزایش دهد. در مورد این گیاه و فواید آن برای پوست، مو، سلامت ، کاهش وزن، بزرگ کردن سینه و غیره بیشتر بدانید.

سیر چیست؟

فواید سیر برای سلامتی، درمان ریزش مو، بزرگ کردن سینه

سیر یک سبزی علفی پیازی است. نام علمی آن Allium sativum است و بیشتر به نام های ( lasun/lahsun ) در هندی، ” Vellulli”  در تلوگو، “Poondu”  در تامیل، ” Veluthulli”  در مالایالام، ” Bellulli”  در کانادا، ” Rasoon”  در بنگالی شناخته می شود. « لاسان»  در گجراتی، « لاسون »  در مراتی و « لاسان»  در پنجابی. اساساً بخش پیاز خوراکی گیاه سوسن است و از خانواده آلیوم است.

برخی از سبزیجات دیگر که به خانواده آلیوم تعلق دارند پیاز، تره فرنگی، پیازچه، موسیر و پیازچه هستند. ارتفاع و قطر متوسط ​​یک پیاز سیر حدود 2 اینچ است و حاوی حبه‌های متعددی است و هم حبه‌ها و هم پیاز در یک غلاف کاغذ مانند قرار دارند که دارای رنگ‌های سفید، مایل به سفید، بنفش یا صورتی است. حبه های سیر سفت هستند و در یک غلاف کاغذ مانند ضخیم تر به همان رنگ غلاف بیرونی پوشیده شده اند. برای استفاده از سیر، باید حبه ها را از پیاز جدا کرده و پوست آنها را جدا کنید. سیر طعمی تند و بوی تند دارد. طعم تند سیر هنگام پخته شدن ملایم می شود و طعمی عالی به غذا می بخشد.

آیا سیر برای شما مفید است؟

سیر چقدر برای شما مفید است؟ سیر سرشار از ترکیباتی مانند آلیسین، گوگرد، روی و کلسیم است که دارای فواید سلامتی، فواید زیبایی و همچنین خواص آنتی بیوتیکی و ضد قارچی هستند. همچنین منبع غنی یک ماده معدنی به نام سلنیوم است. سلنیوم برای مبارزه با سرطان شناخته شده است و با ویتامین E در بدن برای تقویت قدرت آنتی اکسیدانی کار می کند. سیر همچنین به دلیل داشتن سالیسیلات به عنوان رقیق کننده خون عمل می کند. این جریان خون مناسب را ممکن می کند و سلامت گردش خون را افزایش می دهد.

فواید سیر برای سلامتی

فواید سیر برای مو

تا به حال به این فکر کرده اید که سیر چه کاربردهایی برای مو دارد. حتی مصرف سیر خام نیز می تواند فوایدی برای موهای شما داشته باشد. سیر می توانند سلامت و ظاهر مو را بهبود بخشند و به درمان ریزش مو کمک کند.

همراهان گرامی قبل از پرداختن به روش درمان ریزش مو با سیر، توصیه ما به شما برای درمان ریزش مو و رشد مجدد موها

استفاده از شامپو ضد ریزش مو و رشد مجدد مو بایوفول کانادا میباشد.

شامپو ضد ریزش مو و رشد مجدد مو بایوفول کانادا

شامپو ضدریزش مو و رشد مجدد مو ایج دیفنس کانادا
شامپو ضدریزش مو و رشد مجدد مو ایج دیفنس کانادا

یک امتیاز بسیار مهمی که شامپو  رشد مو و ضد ریزش فوری ویتامینه، گیاهی و ارگانیک بایوفول داراست خاصیت رشد مجدد مو آن است.

بسیاری از افراد از ریزش مو ارثی و ژنتیکی رنج می برند خبر خوب این است که شامپو ضد ریزش مو ایج دیفنس درمان انواع الگوهای ریزش مو می باشد.

شامپو ضد ریزش مو و رشد مجدد مو  فاقد ماینوکسدیل، فاقد پارابن و سیلیکون می باشد.

1. درمان ریزش مو با سیر

درمان ریزش مو

ریزش مو این روزها یک مشکل جدی است. آلودگی، آب ناخالص، عادات بد غذایی، استرس و غیره همگی باعث ریزش سریع مو می شوند. دانشمندان دریافته اند که سیر می تواند به جلوگیری از ریزش مو و درمان ریزش مو کمک کند.

خواص سیر برای جلوگیری از ریزش مو

درست است که خوردن سیر فواید زیادی برای بدن دارد اما بسیاری از افراد به دلیل بوی نا مطبوع سیر از خوردن آن خودداری می کنند. اما افرادی که ریزش مو دارند می توانند برای درمان ریزش موی سر خود با سیر از روش های زیر ستفاده کنند و موهای خود را تقویت نمایند.

سیر حاوی سلنیوم، پتاسیم، روی ، آهن و ویتامین B می باشد که برای رشد موها بسیار مناسب است.موادی به نام آلیسین در سیر وجود دارد که برای درمان ریزش مو مفید است.از مزایای مهم سیر تقویت و ترمیم موی آسیب دیده می باشد.امروزه روش های علمی و پزشکی برای درمان ریزش مو جود دارد که برای جلوگیری از ریزش مو و تقویت رشد موها می توانید از آن ها استفاده نمایید.

نحوه استفاده از سیر برای درمان ریزش مو و رشد مجدد مو

روش اول: ۱ حبه سیر خام را با اسموتی اسفناج مصرف کنید. همچنین برای جلوگیری و درمان ریزش مو، مقدار زیادی سیر به ماهی پخته اضافه کنید.

روش دوم: یک حبه سیر را نصف کرده و هر شب قبل از خواب روی موهای خود بمالید.سیر را تا حدی فشار دهید که آب سیر در بیاید تا خوب جذب سر شود.بعد از یک ساعت با روغن زیتون موهایتان را ماساژ دهید و سرتان را با یک کلاه پلاستیکی بپوشانید و بگذارید تا صبح بماند. حتما صبح روز بعد سرتان را با شامپو رشد مو به خوبی شستشو دهید.

روش سوم: سیرها را پوست کنده و آن ها را له کنید، سپس روغن زیتون را گرم کرده و با سیرها به خوبی مخلوط کنید. مخلوط به دست آمده را داخل شیشه ای در بسته ریخته و بگذارید 2 الی 3 روز درون شیشه بماند. پس از گذشت این مدت مخلوط حاصل شده را برای درمان ریزش مو و رشد مجدد مو روی موهای خود بمالید و بعد از یک ساعت آن را بشویید.

ممکن است بسیاری از افراد به علت بوی تند سیر نتوانند از خاصیت درمانیه سیر برای درمان ریزش مو و رشد مجدد موهایشان استفاده کنند. برای درمان فوری ریزش مو، از تونیک ضد ریزش مو استفاده نمایید.

توصیه ما به شما مخاطبین محترم استفاده از محلول ضد ریزش و رشد مو شوک بایوفول کانادا میباشد.

محلول ضد ریزش و رشد مو شوک بایوفول کانادا

محلول ضد ریزش مو شوک
محلول ضد ریزش مو شوک بایوفل کانادا

این تونیک ضد ریزش مو  فوری مناسب درمان انواع الگوهای ریزش مو و رشد مجدد مو می باشد.

تونیک ضد ریزش مو بایوفول کانادا درمان قطعی ریزش مو بوده تارهای مو را ضخیم کرده و رشد مجدد مو های ریخته شده را به همراه دارد.

محلول ضد ریزش مو  و رشد مو شوک بایوفول کانادا با ترکیب فرمولی پروتئین سویا و کراتین موجب بازسازی و مراقبت از تارهای آسیب دیده و نازک مو می شود.

فواید سیر برای سلامتی، فواید سیر برای پوست

فواید سیر برای پوست با جزئیات بیشتر در زیر توضیح داده شده است. بدانید که چگونه سیر را روی صورت و پوست بمالید تا نتیجه خوبی بگیرید.

فواید سیر برای سلامتی، درمان ریزش مو، بزرگ کردن سینه

2. ممکن است آکنه را کاهش دهد

سیر یک آنتی اکسیدان قوی است و دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی است. از آنجایی که آکنه به دلیل تجمع بیش از حد سموم، مسدود شدن منافذ، و عفونت های باکتریایی ایجاد می شود، می توان از سیر برای کاهش آکنه استفاده کرد.

نحوه استفاده از سیر برای کاهش آکنه

می توانید 1 حبه سیر خام و سپس یک لیوان آب سرد بخورید. همچنین مطمئن شوید که خود را هیدراته نگه دارید و هر 3 ساعت یکبار پوست خود را تمیز کنید.

3. پسوریازیس را تسکین می دهد

پسوریازیس یک بیماری پوستی خود ایمنی است و علائم آن قرمز، پوسته پوسته و خارش پوست است که پوست سر، آرنج و زانو را درگیر می کند. این بیماری قابل درمان نیست اما مصرف سیر می تواند به کاهش علائم بیماری کمک کند. پسوریازیس به دلیل التهاب ایجاد می شود و از آنجایی که سیر یک عامل ضد التهابی قوی است، بسیاری استفاده از سیر را برای کاهش پسوریازیس توصیه می کنند. با این حال، هیچ مدرک علمی مستقیمی برای اثبات این موضوع وجود ندارد.

نحوه استفاده از سیر برای کاهش پسوریازیس

3 حبه سیر خام را با تره فرنگی، کلم بروکلی و آب چغندر مصرف کنید.

4. ممکن است پیری را به تاخیر بیندازد

فواید سیر برای سلامتی، درمان ریزش مو

پیری پوست به دلیل استرس، عادات ناسالم، استرس، التهاب، ژن ها و غیره رخ می دهد. اس-آلیل سیستئین موجود در سیر به محافظت از پوست در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش و چین و چروک کمک می کند. آنتی اکسیدان ها و ترکیبات ضد التهابی موجود در سیر به از بین بردن رادیکال های اکسیژن و در نتیجه کاهش استرس کمک می کند. علاوه بر این، دانشمندان همچنین دریافته‌اند که سیر باعث سنتز سلول‌های طبیعی پوست انسان در آزمایشگاه می‌شود.

نحوه استفاده از سیر برای به تاخیر انداختن چین و چروک

اول صبح یک حبه سیر خام را با عسل و لیمو میل کنید. همچنین می توانید سیر خام خرد شده را به آب تریفالا اضافه کنید و صبح آن را بنوشید.

5. ممکن است علائم کشش را محو کند

لحظه ای که در مورد علائم کشش می شنوید، تنها آرزوی شما این است که آنها ناپدید شوند! خوب، آنها سرسخت هستند و پوست ما الاستیک است. اگر تلاش بیشتری برای خلاص شدن از شر آنها انجام ندهید، کاهش ترک های پوستی می تواند زمان زیادی طول بکشد. ماساژ روغن داغ با سیر ممکن است به کاهش علائم کشش کمک کند ، و باید آن را با روغن زیتون یا روغن خردل امتحان کنید.

نحوه استفاده از سیر برای از بین بردن علائم کشش

روغن خردل را گرم کنید و ۲ تا ۳ حبه سیر اضافه کنید. وقتی شروع به بوییدن سیر کردید از روی شعله بردارید و بگذارید کمی خنک شود. وقتی هنوز گرم است می توانید از آن استفاده کنید. با حرکات دایره ای ماساژ دهید.

6. فواید سیر برای سلامتی، اگزما را آرام می کند

پوست خشک، خارش دار، پوسته پوسته، زبر و ملتهب به عنوان اگزما شناخته می شود. این به دلیل التهاب ناشی از یک واکنش آلرژیک ایجاد می شود. سیر دارای خواص ضد التهابی است و بنابراین اعتقاد بر این است که در برابر اگزما موثر است. اما هیچ پشتوانه علمی محکمی برای این نظریه وجود ندارد. بنابراین، برای کاهش علائم اگزما، قبل از مصرف سیر با پزشک خود صحبت کنید.

نحوه استفاده از سیر برای از بین بردن علائم کشش

۱ تا ۲ حبه سیر خام را با آب دمای اتاق مصرف کنید.

7. می تواند پای ورزشکار را درمان کند

پای ورزشکار به دلیل عفونت قارچی یا مخمری ایجاد می شود که به نام کچلی پا (کرم حلقوی پا) نیز شناخته می شود. سیر یک عامل ضد قارچی است و می توان از آن برای درمان کرم حلقوی پا استفاده کرد.

نحوه استفاده از سیر برای درمان پای ورزشکار

صبح 2 حبه سیر را با آب تره فرنگی مصرف کنید.

8. بزرگ کردن سینه با سیر

بزرگ کردن طبیعی سینه
بزرگ کردن سینه

یکی از قوی‌ترین گیاهان یا سبزیجات برای افزایش سایز سینه و بزرگ کردن سینه، سیر است.

روش تهیه روغن سیر ساده برای بزرگ کردن سینه

  • برای درست کردن ماسک بزرگ کردن سینه، ابتدا با فشار دادن حبه های سیر خام شروع کنید.
  • مرحله دوم این است که سیر فشرده خود را در کمی روغن زیتون بپزید.
  • آخرین مرحله این است که روغن سیر خود را ذخیره کنید، بگذارید کمی خنک شود و سپس در یک ظرف شیشه ای برای بزرگ کردن سینه به مدت یک هفته بیشتر نگهداری نکنید.

هر شب، قبل از رفتن به رختخواب، برای بزرگ کردن سینه کارهای زیر را انجام دهید:

یک قاشق غذاخوری از این روغن سیر قدرتمند را بردارید و به سادگی سینه های خود را با آن ماساژ بزرگ کردن سینه دهید.

برای انجام این کار، باید حدود یک و نیم قاشق چایخوری را به هر سینه بمالید، مطمئن شوید که به آرامی به مدت حداقل سه دقیقه ماساژ دهید.

وقتی کارتان تمام شد، به سادگی با یک دستمال کاغذی خشک پاک کنید.

این یک تکنیک بسیار قدرتمند برای تحریک رشد سینه و بزرگ کردن سینه میباشد.

برای بزرگ کردن سینه میتوانید از کرم حجم دهنده سینه استفاده نمایید.

پیشنهاد سایت سلامتی و زیبایی به شما عزیزان برای افزایش سایز سینه و بزرگ کردن سینه استفاده از کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا میباشد.

کرم حجم دهنده میبلین آمریکا

بزرگ کردن سینه با کرم حجم دهنده سینه میبلین
بزرگ کردن سینه با کرم حجم دهنده سینه میبلین

بزرگ کردن سینه

حجم دهنده سینه میبلین، با فرمولاسیونی کاملا متفاوت و خاص، دارای ترکیباتی چون روغن سویا، ویتامین A، ویتامین E، کلاژن و الاستین جذب بافتهای آسیب دیده سینه شده و نهایتا بافت سینه را ترمیم میکند و باعث بزرگ کردن سینه میشود.

ترکیبات کلاژن و الاستین موجود در کرم حجم دهنده سینه میبلین، باعث جوانسازی و افزایش حالت الاستیکی و شادابی پوست سینه میشود.

از دیگر ویژگی خاص و منحصر به فرد این حجم دهنده، اثر دهی فوری و یک هفته ای آن و ماندگاری اثر آن میباشد.

حجم دهنده سینه میبلین دارای مجوز از سازمان غذا و داروی ایران بوده و تأییدیه FDA آمریکا به صورت برجسته بر روی محصول درج شده است.

فواید سیر برای سلامتی

خواص سیر برای سلامتی فراوان است که شامل معکوس کردن بیماری قلبی، بهبود سلامت بیماران دیابتی و همچنین پیشگیری و مبارزه با انواع سرطان می شود. از آنجایی که سیر در مقادیر کم مصرف می شود، اجزای زیست فعال آن – گوگرد و مواد مغذی گیاهی – فواید زیادی برای سلامتی دارند. در اینجا برخی از عمیق ترین فواید سیر وجود دارد که توسط مطالعات پشتیبانی شده است.

9. فواید سیر برای سلامتی، در تثبیت فشار خون کمک میکند

عصاره سیر بالغ حاوی یک ترکیب سولفور فعال زیستی به نام اس-آلیل سیستئین است که به طور موثر فشار خون را به میزان 10 میلی متر جیوه (فشار سیستولیک) و 8 میلی متر جیوه (فشار دیاستولیک) کاهش می دهد. کمبود گوگرد یکی از دلایل فشار خون بالا است و بنابراین مکمل بدن با ترکیبات ارگانوسولفور می تواند به تثبیت فشار خون کمک کند.

سیر خام یا خشک مصرف کنید تا بتوانید آلیسین موجود در سیر را مصرف کنید.

10. به کاهش کلسترول LDL کمک میکند

دانشمندان آمریکایی دریافتند که مکمل عصاره سیر کهنه می تواند به کاهش 10 درصد کلسترول LDL در شرکت کنندگان مرد با کلسترول بالا کمک کند. در موش‌ها، سیر از سنتز کلسترول در سلول‌های کبدی جلوگیری می‌کند. محققان بیشتر با ترکیبات محلول در آب و محلول در چربی سیر آزمایش کردند و دریافتند که ترکیبات محلول در آب در سیر، سنتز کلسترول را 20 تا 60 درصد مهار می کند.

دوز سیر برای کاهش فشار خون

برای کاهش کلسترول LDL می توانید روزانه 1 تا 2 حبه سیر خام بخورید.

11. خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش میدهد

فواید سیر برای سلامتی

دانشمندان شواهدی در دست دارند که نشان می دهد سیر می تواند تقریباً از تمام بیماری های قلبی عروقی جلوگیری کند. با کاهش کلسترول بد، چربی و تری گلیسیرید سرم به پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی کمک می کند و فعالیت های آنتی اکسیدانی را افزایش می دهد و تجمع پلاکت ها را کاهش می دهد. همچنین مشخص شد که سیر در برابر تصلب شرایین مؤثر است.

دوز سیر برای پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی

صبح ها قبل از پیاده روی صبحگاهی یا دویدن صبحگاهی، یک حبه سیر خام بخورید تا بیماری های قلبی عروقی را کیلومترها دورتر کنید.

12. فواید سیر برای سلامتی، سلامت استخوان را بهبود می بخشد

سن و سبک زندگی ناسالم می تواند استخوان های شما را ضعیف کند، به این معنی که شکستگی ها و پوکی استخوان خیلی زودتر ظاهر می شوند. سیر در برابر پوکی استخوان و آرتریت موثر است. در یک مطالعه، دانشمندان موش‌های آزمایشگاهی را با روغن سیر تکمیل کردند و دریافتند که روغن سیر می‌تواند تحلیل استخوان ناشی از تخمدان را سرکوب کند. گروه دیگری از محققان به این نتیجه رسیدند که دی آلیل دی سولفید به سرکوب آنزیم های تخریب کننده ماتریکس کمک می کند و بنابراین از آسیب به استخوان ها جلوگیری می کند.

دوز سیر برای بهبود سلامت استخوان

برای بهبود سلامت استخوان ها، روزانه ۲ تا ۳ حبه سیر خام مصرف کنید.

13. فواید سیر برای سلامتی، به کاهش وزن کمک می کند

اگر می خواهید وزن کم کنید، باید سیر مصرف کنید. زیرا سیر در واقع ریشه مشکل افزایش وزن را از بین می برد. به مهار بیان بافت های چربی زا کمک می کند، ترموژنز را افزایش می دهد و کلسترول بد را کاهش می دهد.

دوز سیر برای کاهش وزن

برای کاهش وزن ۳ تا ۴ حبه سیر خام مصرف کنید .

برای کاهش وزن یا چربی سوزی موضعی، از ژل لاغر کننده هات چیلی استفاده نمایید.

ژل لاغر کننده هات چیلی

ژل لاغر کننده هات چیلی
چربی سوزی موضعی و کاهش وزن با ژل لاغر کننده هات چیلی

ژل چربی سوز و کرم ضد سلولیت هات چیلی درمان قطعی و فوری چربی های موضعی می باشد و اگر شما قصد کاهش سایز فوری و موضعی داشته باشید ژل لاغر کننده هات چیلی بهترین گزینه می باشد.

زمانی که شما از ژل لاغری هات چیلی استفاده می کنید این ژل از طریق منافذ باز پوست به عمق چربی ها نفوذ می کند.

با داشتن ترکیبات منحصر بفردی از جمله ال کارنتین، کافئین، کاتچین شروع به چربی سوزی موضعی میکند.

همچنین با داشتن ترکیبات منحصربفرد اسیدهیالورونیک، کلاژن و الاستین پس از کاهش سایز و لاغری پوست شما شل و افتاده نخواهد شد.

ترکیبات کلاژن و الاستین موجود در کرم لاغری پوست شما را سفت می کند و به اندام شما فرم می دهد.

نهایتا پس از کاهش سایز با ژل لاغری و چربی سوز فوری هات چیلی بدن شما فرم زیبا و بی نقصی نیز به خود می گیرد.

14. می تواند بیماری های روده را تسکین دهد

ناراحتی معده یا سیستم گوارشی می تواند زندگی روزمره شما را مختل کند. بنابراین، اگر از مشکلات روده ای رنج می برید ، ممکن است بخواهید سیر مصرف کنید. سیر تمایل دارد بین باکتری های خوب و بد روده در روده تمایز قائل شود و اثر ضد باکتریایی روی انتروباکتری های مضر دارد. دانشمندان همچنین دریافته اند که سیر در برابر عفونت هلیکوباکتر پیلوری موثر است.

دوز سیر برای تسکین عفونت روده

1 سیر خام را قبل از صبحانه با یک لیوان آب سرد یا دمای اتاق مصرف کنید.

15. فواید سیر برای سلامتی، قند خون را تنظیم می کند

قند خون بالا می تواند شما را مستعد ابتلا به دیابت، فشار خون، چاقی و غیره کند. اگر از قند خون بالا رنج می برید ، باید سیر را در رژیم غذایی خود بگنجانید. دانشمندان کویتی آزمایشی را با سیر خام و آب پز انجام دادند و دریافتند که سیر خام به طور قابل توجهی سطح گلوکز خون را در مدل های حیوانی آزمایشگاهی کاهش می دهد. بنابراین، برای کمک به کاهش سطح قند خون، به جای پیاز پخته، سیر خام مصرف کنید.

دوز سیر برای کاهش قند خون

3-4 حبه سیر خام مصرف کنید تا سطح قند خون خود را کاهش دهید.

16. می تواند از ترومبوآمبولی جلوگیری کند

لخته شدن خون برای جلوگیری از، از دست دادن بیش از حد خون خوب است اما نه زمانی که لخته های خون جدا شده و توسط جریان خون به سایر اندام های حیاتی مانند مغز، ریه ها، کلیه ها و غیره منتقل می شوند. دانشمندان هندی سیر را آزمایش کردند. از شرکت کنندگان خواسته شد تا 10 میلی گرم سیر خام را هر روز قبل از صبحانه به مدت دو ماه مصرف کنند. این مطالعه به این نتیجه رسید که سیر می تواند برای جلوگیری از ترومبوآمبولی استفاده شود.

دوز سیر برای جلوگیری از ترومبوآمبولی

هر روز متناوب قبل از صبحانه 3 حبه سیر مصرف کنید.

17. ممکن است خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد

فواید سیر برای سلامتی، بزرگ کردن سینه

سیر حاوی دی آلیل سولفید است که به مهار استرس اکسیداتیو کمک می کند، سلنیوم موجود در سیر دارای خواص مبارزه با سرطان است، از جهش DNA و تکثیر کنترل نشده سلولی و متاستاز جلوگیری می کند. بنابراین، اگر می خواهید خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهید، سیر را همراه با داشتن یک سبک زندگی سالم مصرف کنید.

دوز سیر برای مبارزه/پیشگیری از سرطان

هر روز صبح حداقل 1 حبه سیر خام مصرف کنید.

18. سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

سیر حاوی مواد مغذی گیاهی است که ماهیت آنتی اکسیدانی دارند. آنتی اکسیدان ها سموم را دفع می کنند و استرس اکسیداتیو را در بدن کاهش می دهند که از بیمار شدن یا مستعد شدن به جهش DNA و اختلال در عملکرد سلولی جلوگیری می کند. محققان همچنین دریافته‌اند که مکمل سیر به افزایش انواع مختلف سلول‌های ایمنی در بدن کمک می‌کند.

دوز سیر برای تقویت ایمنی

روزانه 1 تا 2 حبه سیر خام مصرف کنید تا ایمنی خود را تقویت کنید.

19. می تواند استرس اکسیداتیو را از بین ببرد

همانطور که قبلا ذکر کردیم، سیر می تواند به کاهش استرس اکسیداتیو کمک کند. ترکیبات ارگانوسولفور محلول در آب موجود در سیر می تواند به جلوگیری از آسیب DNA، کاهش التهاب و خطر آترواسکلروز ناشی از استرس اکسیداتیو کمک کند. در واقع، سیر با از بین بردن رادیکال‌های مضر اکسیژن آزاد نیز می‌تواند به پیشگیری از بیماری‌های قلبی کمک کند.

دوز سیر برای تسکین استرس اکسیداتیو

هر روز 1 حبه سیر خام مصرف کنید تا رادیکال های مضر اکسیژن آزاد را از بین ببرید.

20. به جلوگیری از مسمومیت با فلزات سنگین کمک می کند

فلزات سنگین می توانند شما را بکشند. و بنابراین بهتر است هر گونه اثر فلز سنگین را از بدن خود پاک کنید. مطالعه ای که روی موش های آزمایشگاهی انجام شد نشان داد که تجویز خوراکی سیر به کاهش سطح فلزات سنگین کمک می کند. مطالعه دیگری تأیید کرد که سیر ترشی در کاهش سطح کادمیوم مؤثرتر است.

دوز سیر برای کاهش فلزات سنگین

سیر ترشی را برای کاهش یا جلوگیری از مسمومیت با فلزات سنگین مصرف کنید.

21. فواید سیر برای سلامتی، به مدیریت دیابت کمک می کند

دیابت یک اختلال متابولیک است که عمدتاً ناشی از سبک زندگی ناسالم است. دانشمندان در IICT، هند، سیر را به موش های آزمایشگاهی دادند و متوجه کاهش سطح گلوکز و تری گلیسیرید خون شدند و همچنین موش ها حساسیت به انسولین را افزایش دادند.  بنابراین، اگر پیش دیابت یا دیابت دارید، سیر مصرف کنید تا سطح گلوکز در خون کاهش یابد و بدنتان به انسولین حساس شود.

دوز سیر برای کنترل دیابت

برای جلوگیری از خطر یا مبارزه با دیابت، ۲ تا ۳ حبه سیر خام مصرف کنید.

22. به کاهش عفونت های مخمری کمک می کند

عفونت های مخمری می تواند هم شرم آور و هم ناراحت کننده باشد. سیر یک درمان طبیعی برای عفونت های قارچی است. دانشمندان دریافته اند که عصاره سیر تازه در برابر عفونت های کاندیدا بسیار موثر است. در مطالعه دیگری، محققان دریافتند که سیر در برابر واژینیت کاندیدا موثر است.

دوز سیر برای عفونت های مخمری

هر روز ۲ تا ۳ حبه سیر خام مصرف کنید. سیر خام را روی ناحیه آلوده نمالید.

23. به درمان عفونت های ادراری و کلیه کمک می کند

زغال اخته میوه ای است که برای درمان یا پیشگیری از عفونت ادراری استفاده می شود، اما سیر هم کمتر از آن نیست. دانشمندان دریافته‌اند که سیر می‌تواند به درمان یا جلوگیری از رشد P. aeruginosa ، پاتوژنی که دیواره‌های دستگاه ادراری را کلونیزه می‌کند و مسئول عفونت‌های ادراری مکرر و کلیه است، کمک کند. سیر در برابر رشد E.coli در دستگاه ادراری نیز موثر است.

دوز سیر برای پیشگیری از عفونت ادراری و کلیه

برای پیشگیری و مبارزه با عفونت های ادراری و کلیه، ۳ تا ۴ حبه سیر مصرف کنید.

24. می تواند در درمان آسم و سرماخوردگی کمک کند

سیر برای درمان سرماخوردگی و آسم از دیرباز مورد استفاده قرار گرفته است. برای کمک به درمان احتقان قفسه سینه، یک روغن مخصوص سیر خردل در نزدیکی بینی، روی گلو و ناحیه ریه ها ماساژ داده می شود. اکنون، دانشمندان همچنین شواهدی یافته اند که نشان می دهد سیر می تواند حساسیت مفرط مرتبط با آسم را به تاخیر بیندازد و همچنین به درمان سرماخوردگی کمک کند.

دوز سیر برای درمان آسم و سرماخوردگی

روغن خردل را با سیر گرم کنید و بدن خود را با این روغن برای درمان سرماخوردگی ماساژ دهید. برای درمان سرماخوردگی و آسم نیز می توانید ۲ تا ۳ حبه سیر خام مصرف کنید. حتما ابتدا با پزشک خود صحبت کنید.

فواید سیر برای مردان

25. سیر برای سلامتی پروستات مفید است

بزرگ شدن پروستات با افزایش سن بسیاری از مردان را تحت تأثیر قرار می دهد، اما یک رژیم غذایی حاوی سیر و پیاز خطر ابتلا به هایپرپلازی خوش خیم پروستات (BPH) را کاهش می دهد. یک مطالعه نشان داد که مردانی که سیر می خورند در مقایسه با مردانی که هرگز سیر نخورده اند، خطر ابتلا به BPH کمتر از 28 درصد دارند. پیاز تأثیر حتی بزرگتری در جلوگیری از ابتلا به BPH داشت.

سولفید هیدروژن موجود در سیر ارتباط مستقیمی با سلامتی پروستات دارد ، زیرا در مقابل هایپرپلازی خوش خیم پروستات که یک وضعیت سلامتی نگران کننده است اما بسیار مضر نیست ، محافظت می کند ، که در آن پروستات به شکلی بزرگ شده و باعث کاهش میزان ادرار بدن می شود در حالی که تعداد دفعات ادرار به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

26. سیر برای درمان مشکلات نعوظ

سیر حاوی سولفید هیدروژن است که باعث افزایش استحکام نعوظ و طول آن می شود ، زیرا این ماده باعث افزایش جریان خون به ماهیچه ها و بهبود گردش خون می شود همچنین سولفید هیدروژن در ویاگرا یا قرص های کمک جنسی برای مردان نیز استفاده می شود.

به آقایان توصیه می شود روزانه سه بار سیر بخورند تا در دراز مدت عملکرد جنسی خود را بهبود ببخشند ، سپس بعد از یک ماه بهبود ، مقدار آن را به سه بار در هفته کاهش دهند.

منبع: stylecraze.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *