مجله

فواید اعجاب انگیز روغن نارگیل

فواید زوغن نارگیل

فواید روغن نارگیل

روغن نارگیل توسط مادران و مادربزرگ‌های ما به عنوان یک روغن شگفت‌انگیز در نظر گرفته می‌شود و استفاده از آن برای اهداف مختلف به طور منظم انجام می‌شد. به این دلیل است که آنها فواید روغن نارگیل را تشخیص داده و آن را به عنوان یک افزودنی منظم به روال روزانه ارزش می دانند. روغن نارگیل به طور گسترده برای اهداف مختلف از جمله پخت و پز، مراقبت از مو و پوست و موارد دیگر استفاده می شود. در این مقاله از سایت سلامتی و زیبایی به بررسی فواید روغن نارگیل برای زنان، برای درمان ریزش مو، کاهش وزن، بزرگ کردن باسن، برنزه کردن و بسیاری از خواص بینظیر روغن نارگیل خواهیم پرداخت.

روغن نارگیل چیست؟

فواید روغن نارگیل، کاهش وزن، درمان ریزش مو، بزرگ کردن باسن

چه چیزی مهمتر از دانستن فواید یک ماده خاص است؟ دانستن در مورد خود عنصر خاص است.

روغن نارگیل ( به عنوان روغن کوپرا شناخته می شود)، یک روغن خوراکی است که از هسته نارگیل های بالغ برداشت شده از درخت نارگیل استخراج می شود. روغن نارگیل خالص (همچنین روغن نارگیل بکر نیز نامیده می شود) حاوی حدود 92 درصد چربی اشباع شده است که یکی از بالاترین ترکیبات در بین غذاها و روغن های حاوی چربی های اشباع شده است.

 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل حاوی موارد زیر است:

  • 117 کالری
  • 0 گرم پروتئین
  • 13.6 گرم چربی (11.8 اشباع، 0.8 تک غیراشباع و 0.2 چند غیراشباع)
  • 0 گرم کربوهیدرات

حاوی تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط ​​(MCT) و اسید لوریک است که سرشار از آنتی اکسیدان است و در شیر مادر نیز یافت می شود. به بدن در جذب سایر مواد معدنی و مواد مغذی کمک می کند. یکی دیگر از مزایای مهم این است که حاوی کلسترول صفر است. وجود MCT ها همچنین روغن را در برابر حرارت بالا مقاوم می کند و روغن در هنگام سرخ کردن و پخت و پز تجزیه نمی شود و سموم آزاد نمی کند.

فواید روغن نارگیل

اگر هنوز استفاده از روغن نارگیل را شروع نکرده اید، به محض اینکه با مزایای این روغن آشنا شوید، استفاده از روغن را شروع خواهید کرد.

1. به کاهش وزن کمک می کند

فواید روغن نارگیل، کاهش وزن، درمان ریزش مو، بزرگ کردن باسن
کاهش وزن

این احتمالاً چیزی است که تقریباً هر بزرگسال زنده در دنیای امروزی آرزوی آن را دارد. چه کسی نمی خواهد وزن اضافی را از دست بدهد و سالم بماند؟

روغن نارگیل یکی از غنی ترین منابع تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط ​​(MCTs) است که مصرف آن میتواند به کاهش وزن اضافی و چربی سوزی بدن کمک کند. همچنین مشخص شده است که مصرف روغن های غنی از تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط ​​باعث کاهش وزن بیشتر در مقایسه با روغن های غنی از تری گلیسیرید با زنجیره بلند می شود.

علاوه بر این، چیزی که روغن نارگیل را برای کاهش وزن ایمن می کند این است که MCT ها را می توان بدون ترس از ابتلا به بیماری های قلبی عروقی در رژیم غذایی فرد گنجاند.

تحقیقات بیشتر

در یک مطالعه انجام شده توسط دانشگاه کلمبیا و مرکز تحقیقات چاقی نیویورک، شرکت کنندگان مجبور شدند هر روز حدود 24 گرم MCT را به عنوان بخشی از یک برنامه کاهش وزن 16 هفته ای مصرف کنند. مشخص شد که جایگزینی روغن های حاوی تری گلیسیریدهای زنجیره بلند (مانند روغن زیتون) با روغن های حاوی تری گلیسیرید با زنجیره متوسط ​​می تواند منجر به کاهش وزن سالم شود.

برای کاهش وزن فوری میتوانید از کرم لاغری استفاده نمایید.

ژل لاغر کننده هات چیلی

ژل چربی سوز و ضد سلولیت هات چیلی
کرم چربی سوز و ضد سلولیت هات چیلی

ژل چربی سوز و کرم ضد سلولیت هات چیلی درمان قطعی و فوری چربی های موضعی می باشد و اگر شما قصد کاهش سایز فوری و موضعی داشته باشید هات چیلی بهترین گزینه می باشد.

زمانی که شما از ژل لاغری هات چیلی استفاده می کنید این ژل از طریق منافذ باز پوست به عمق چربی ها نفوذ می کند.

با داشتن ترکیبات منحصر بفردی از جمله ال کارنتین، کافئین، کاتچین شروع به چربی سوزی موضعی میکند.

این ژل لاغر کننده هات چیلی همچنین با داشتن ترکیبات منحصربفرد اسیدهیالورونیک، کلاژن و الاستین پس از کاهش سایز و لاغری پوست شما شل و افتاده نخواهد شد.

ترکیبات کلاژن و الاستین پوست شما را سفت می کند و به اندام شما فرم می دهد.

نهایتا پس از کاهش سایز با ژل لاغری و چربی سوز فوری هات چیلی بدن شما فرم زیبا و بی نقصی نیز به خود می گیرد.

2. فواید روغن نارگیل، برای هضم خوب است

اگر سیستم گوارش شما به خوبی کار می کند، می توانید از اکثر بیماری های رایج پیشگیری کنید. اما چگونه می توانید از یک سیستم گوارشی سالم اطمینان حاصل کنید؟ ساده – با استفاده از روغن نارگیل.

MCT های موجود در روغن نارگیل دارای خواص ضد باکتریایی هستند، که به مقابله با میکروب های مختلف که باعث سوء هاضمه می شوند کمک می کند.

MCT ها، جدای از اینکه به راحتی در دستگاه گوارش جذب می شوند، حتی سایر مواد مغذی را قادر می سازند تا تحت یک جذب درست قرار گیرند. آنها همچنین به درمان بیماری های گوارشی مانند  سندرم روده تحریک پذیر و بیماری کرون کمک می کنند.

روغن نارگیل و کره نارگیل، جدا از داشتن خواص ضد میکروبی، به بهبود پوشش روده نیز کمک می کند. 

فواید روغن نارگیل، کاهش وزن، درمان ریزش مو،  بزرگ کردن باسن

روغن نارگیل هضم را تقویت می کند و به جذب ویتامین های محلول در چربی کمک می کند.

3. می تواند به کنترل گرسنگی کمک کند

بسیاری از ما، در کنترل گرسنگی چنان شکست می خوریم که در نهایت تمام چیزهای غیر ضروری را می خوریم و بیشتر مریض می شویم. اما این مورد در مورد روغن نارگیل موجود در رژیم غذایی ما صدق نمی کند.

همانطور که قبلاً گفته شد، 66 درصد روغن نارگیل از اسیدهای چرب با زنجیره متوسط ​​تشکیل شده است که باعث سوزاندن بیش از حد کالری می شود و شما را برای مدت طولانی تری احساس سیری می کند.

در حالت ایده آل، سعی کنید روغن نارگیل را حدود 15 تا 20 دقیقه قبل از غذا مصرف کنید. این کار اشتهای شما را کاهش می دهد و در نهایت به خوردن بیهوده غذا نخواهید رسید و در کاهش وزن به شما کمک میکند.

تحقیقات بیشتر

مطالعه ای که در مجله تغذیه منتشر شد، محققان را وادار به بررسی تمام مطالعات منتشر شده در مورد MCTs و مدیریت وزن کرد. با توجه به نتایج این مطالعه، مشخص شد که رژیم های غذایی غنی از MCT به افزایش انرژی و سوزاندن کالری و کاهش مصرف غذا و در نتیجه کاهش وزن کمک می کند.

کنترل پرخوری نه تنها به جلوگیری از افزایش وزن غیر ضروری کمک می کند، بلکه برای شما نیز مفید است.

4. فواید روغن نارگیل ، به مقابله با دیابت کمک می کند

دیابت یکی از شایع ترین بیماری هایی است که امروزه بشر را درگیر کرده است. اما خبر خوب اینکه روغن نارگیل می تواند به مقابله با دیابت کمک کند.

 ثابت شده است که رژیم های غذایی سرشار از MCT می تواند تحمل گلوکز را بهبود بخشد و همچنین تجمع چربی بدن را کاهش دهد.

روغن نارگیل همچنین به تنظیم سطح قند خون کمک می کند و در نتیجه اثرات بیماری را به حداقل می رساند.

تحقیقات بیشتر:

در یک مطالعه، مشخص شد که روغن نارگیل می تواند عملکرد مغز را در افراد مبتلا به دیابت نوع 1 بهبود بخشد.

مطالعه دیگری که در سال 2010 بر روی موش های دیابتی نوع 2 انجام شد این واقعیت را نشان داد که اسید لوریک موجود در روغن نارگیل می تواند به مقابله با این بیماری کمک کند.

MCFAs (اسیدهای چرب با زنجیره متوسط) همچنین در مطالعات خاصی که روی موش‌ها انجام شده، مقاومت به انسولین را حفظ می‌کنند.

5. درمان ریزش مو و رشد مو با روغن نارگیل

بسیاری از افراد تمایل دارند موهای بلند و براق داشته باشند. با این حال، ساییدگی ناشی از حالت دادن، آراستگی، آب و هوا و آلاینده ها می تواند به موهای شما آسیب برساند.

این می‌تواند رشد موهای بلندتر را دشوار کند، زیرا موهای شما هر چه بلندتر باشند، فرسوده‌تر و خسته‌تر می‌شوند.

روغن نارگیل می تواند به شما کمک کند تا موهای خود را بلندتر کنید:

درمان ریزش مو و رشد مو با روغن نارگیل:

  • موهای شما را مرطوب می کند و شکستگی را کاهش می دهد.
  • از موهای شما در برابر ریزش پروتئین و آسیب هنگام خیس شدن محافظت می کند
  • محافظت از موهای شما در برابر آسیب های محیطی مانند باد، آفتاب و دود
  • درمان ریزش مو: نظافت بیش از حد می تواند به ساقه مو آسیب برساند که در شرایط شدید باعث ریزش مو می شود. روغن نارگیل می تواند به حفظ وضعیت موهای شما کمک کند و باعث درمان ریزش مو میشود.

برای استفاده حداکثری از روغن نارگیل، احتمالاً باید آن را به بخشی منظم از رژیم زیبایی خود تبدیل کنید.

برای درمان ریزش مو و رشد مجدد موها از شامپو ضد ریزش مو و رشد مجدد مو بایوفول کانادا استفاده نمایید.

شامپو ضد ریزش مو و رشد مجدد مو بایوفول کانادا

شامپو رشد مو بایوفول کانادا
بهترین شامپو ضد ریزش مو

این محصول درمانی( شامپو رشد مو) فاقد ترکیبات مضر و شیمیایی بوده و به صورت کامل به عمق موهای شما نفوذ کرده و فولیکول و کوتیکول مو را درمان و مستحکم کرده و مانع از کوتاه شدن طول عمر مو و نهایتا باعث قطع ریزش مو و جلوگیری از پیری زودرس مو می شود.

شامپو ضد ریزش مو بایوفل، درمان قطعی انواع الگوهای ریزش مو می باشد حتی عامل وراثت و فاقد ماینوکسیدیل و ترکیبات شیمیایی و هورمونی بوده و نتیجتا با قطع درمان، ریزش مو برگشت پذیر نیست.

6. روغن نارگیل برای سلامت دندان

روغن نارگیل ارگانیک یک محلول ضد باکتری است. به طور موثر با میکروب های موجود در دهان مبارزه می کند. بنابراین، روند تجمع میکروب در اطراف لثه و دندان را مختل می کند. این کار مشکلات بوی بد، پوسیدگی دندان و  حفره را از بین می برد. برای بهترین نتیجه می توانید به سادگی روغن نارگیل ارگانیک را روی دندان های خود بمالید. از آنجایی که خوراکی است، هیچ عارضه ای ایجاد نمی کند.

7. فواید روغن نارگیل ، روغن نارگیل برای عفونت های قارچی

روغن نارگیل ارگانیک منبع غنی اسید لوریک است. اسید لوریک اساساً به دلیل خواص ضد قارچی آن شناخته شده است. بنابراین، می توانید روغن نارگیل ارگانیک را روی نواحی آسیب دیده برای درمان عفونت های قارچی بمالید. با این حال، یک روش پیشگیرانه، مصرف روغن نارگیل ارگانیک به منظور جلوگیری از عفونت های قارچی است .

8. روغن نارگیل برای استخوان

فواید روغن نارگیل

روغن نارگیل ارگانیک نیز  استخوان ها را قوی تر نگه می دارد. انعطاف پذیری استخوان را افزایش می دهد. ماهیچه‌ها و بافت‌های اطراف استخوان‌ها را تقویت می‌کند که به نوبه خود مشکل تحلیل استخوان را از بین می‌برد. مطمئناً در موارد اختلالات استخوانی مانند آرتریت نیز مفید است.

9. فواید روغن نارگیل ،برنزه کردن با روغن نارگیل

گذراندن زمان طولانی در معرض نور خورشید ، به ویژه بدون محافظت در برابر آفتاب ، نه تنها می تواند به پوست شما آسیب برساند ، بلکه باعث پیری زودرس نیز می شود و منجر به سرطان پوست می شود. روغن نارگیل به عنوان روغن برنزه کننده برای زنان بهترین کارایی را دارد.

روش استفاده از روغن نارگیل برای برنزه کردن

مرحله ۱: مقداری روغن نارگیل را در سراسر بدن ماساژ دهید. مطمئن شوید که همه قسمتهای پوست را می پوشانید تا مرطوب و برنزه شود. اگر به ساحل یا استخر می روید ، می توانید آن را در یک بطری پمپ با خود ببرید.

مرحله ۲: به یاد داشته باشید که از عینک آفتابی و کلاه خود استفاده کنید زیرا چشم ها و پوست اطراف آن بسیار ظریف و حساس به اشعه ماوراء بنفش هستند. همچنین از به خواب رفتن در خارج از منزل با عینک آفتابی خودداری کنید زیرا باعث ایجاد خطوط برنزه ناخوشایند روی صورت شما می شود .

مرحله ۳: زیر نور آفتاب بروید. اما، بیش از ۲۰ دقیقه در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید. بسته به نوع پوست شما ، اثرات آن می تواند در افراد مختلف متفاوت باشد. برای داشتن پوست برنزه و جذب مقدار کافی ویتامین D روزانه به ۱۵-۲۰ دقیقه بمانید.

کرم برنزه کننده فوری بدن و صورت فلورسان با ماندگاری 4 ماه، توصیه ما به شما همراهان گرامی میباشد.

کرم برنزه کننده فلورسان

اسپری برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان دارای آنتی اکسیدان و عصاره مرکبات و میوه ها ، دارای عصاره میوه های مختلف. از جمله انبه نارگیل عصاره چای سبز روغن کاکائو، عصاره مرکبات و غیره

محصول دارای ترکیباتی مغذی برای حفظ طراوت و شادابی و جوانی پوست می باشد.

برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان به صورت مؤثری پوست را مرطوب نموده و آن را نرم می کند

و از تأثیرات خشکی، پوسته پوسته شدن و چین و چروک جلوگیری می نماید.
عناصر طبیعی آنتی اکسیدان آن، پوست را از اثرات مضر اشعه های فرابنفش حفظ کرده و از ایجاد پیگمانتاسیون (پیسی) جلوگیری می نماید.

این لوسیون برنزه کننده به علت داشتن فیکساتورها در این کرم برنزه ک، این محصول به هیچ عنوان به لباس رنگ نمی دهنده و ماندگاری آن تا ۴ ماه ثابت است.

10. فواید روغن نارگیل ، به عنوان مرهم لب

هنگامی که شروع به استفاده از روغن نارگیل فوق العاده آبرسان می کنید، می توانید نگرانی در مورد ترک خوردگی لب ها را فراموش کنید. فقط مقداری روغن را در طول روز روی لب های خود بمالید.

11. به عنوان کرم زیر چشم

آیا تا به حال از روغن نارگیل برای پوست خود استفاده کرده اید؟ پوست زیر چشم ظریف و نازک است و آن را مستعد خطوط ریز و حلقه های تیره می کند. 

کافی است مقدار کمی از روغن را بین انگشتان خود بمالید تا گرم شود و آن را زیر چشمان خود بزنید.

12. به عنوان پاک کننده آرایش

فقط یک قاشق چای خوری روغن نارگیل می تواند این کار را انجام دهد. یک عدد روغن نارگیل گرم شده و مایع شده بردارید و آن را روی پوست خود ماساژ دهید. ببینید که آرایشتان پاک می شود و سپس با آب گرم بشویید.


13. به مقابله با آلزایمر کمک می کند

در مورد زوال عقل صحبت کنید، و معلوم می شود که بیماری آلزایمر شایع ترین علت آن است. اما جای نگرانی نیست، زیرا مشخص شده است که روغن نارگیل عملکرد مغز را در افراد مبتلا به آلزایمر تقویت می کند.

این مشابه روشی است که روغن نارگیل به مقابله با تشنج کمک می کند. MCT ها مستقیما وارد کبد شده و به کتون تبدیل می شوند. سپس کبد کتون ها را در جریان خون آزاد می کند که به مغز منتقل می شوند تا به عنوان سوخت مورد استفاده قرار گیرند.

اگرچه مغز شما می تواند با گلوکز نسبتاً خوب عمل کند، شواهدی وجود دارد که از کارایی کتون ها در بازیابی و تجدید سلول های عصبی و عملکرد عصبی در مغز، حتی پس از اینکه آسیب قبلاً ایجاد شده است، پشتیبانی می کند .

تولید کتون ها را می توان به دو روش دیگر افزایش داد – محدود کردن مصرف کربوهیدرات و ناشتا بودن متناوب. هنگامی که کربوهیدرات ها را محدود می کنید، ضروری است که کربوهیدرات های از دست رفته را با چربی با کیفیت بالا جبران کنید – و اینجا جایی است که روغن نارگیل مناسب است. با صحبت در مورد روزه داری متناوب، بدن شما به سوزاندن چربی و کاهش وزن برای منبع اصلی سوخت خود روی می آورد، که برای آن باید ذخایر چربی در بدن خود ذخیره کنید – باز هم روغن نارگیل بهترین گزینه برای این کار خواهد بود.

دکتر نیوپورت در کتاب خود در سال 2011 با عنوان «بیماری آلزایمر: اگر درمان وجود داشت چه؟ داستان کتون ها» در مورد اینکه چگونه همسرش با استفاده منظم از روغن نارگیل بهبود قابل توجهی در زوال عقل خود نشان داده است صحبت می کند.

مطالعه ای که توسط دانشگاه آکسفورد انجام شد، نقش کتون ها را در بهبود سلامت مغز تایید کرد.

14. بزرگ کردن باسن با روغن نارگیل

استفاده از روغن نارگیل برای باسن بزرگتر یک درمان خانگی است. از آنجایی که خانم‌هایی که در تلاش برای بزرگ کردن باسن و افزایش اندازه باسن خود هستند، اغلب آماده آزمایش هر محصولی هستند که می‌تواند کمک کند، روغن نارگیل یکی از گزینه‌های مطمئن‌ و طبیعی‌ برای بزرگ کردن باسن است. 

روش‌های استفاده از روغن نارگیل برای بزرگ کردن باسن

باید به سادگی روغن را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه قبل از رفتن به رختخواب روی باسن خود، برای بزرگ کردن باسن ماساژ دهید.

روش دیگر استفاده از مقداری وازلین و پاشیدن روغن نارگیل روی کف دست است. مخلوط را هر روز با حرکات دایره ای روی باسن خود ماساژ دهید.

قرار است این کار با استفاده منظم سایز باسن شما را افزایش داده و باعث بزرگ کردن باسن شود.

مخلوطی از روغن های مختلف نیز برای ماساژ باسن برای بزرگ کردن باسن است. اینها شامل روغن ماهی، روغن زیتون و روغن نارگیل و غیره است.

بزرگ کردن باسن با کرم حجم دهنده باسن، روشی طبیعی و ایمن میتواند باشد اما به شرطی که از کرم حجم دهنده ای استفاده نمایید که مورد تأیید کارشناسان باشد.

کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا

بزرگ کردن باسن

کرم حجم دهنده باسن میبلین آمریکا، دارای فرمولاسیونی کاملا منحصر به فرد و ارگانیک با ترکیبات کاملاً گیاهی حاوی روغن سویا ، ویتامین A و ویتامین E، کلاژن و الاستین میباشد.

این کرم سفت کننده، فرم دهنده و افزایش سایز باسن میبلین غنی شده با ترکیبات فوق العاده موثر برای بافت آسیب دیده سینه می باشد.

این ترکیبات پروتئینی جذب بافت های آسیب دیده سینه شده و نهایتا قسمت های تحلیل رفته این موضع را بازسازی می کند.

ترکیبات الاستین و کلاژن موجود در کرم میبلین باعث جوانسازی و افزایش حالت الاستیکی و شادابی پوست باسن می شود.

کرم میبلین آمریکا، یکی از محصولات معتبر در سراسر جهان میباشد که تأییدیه بهداشت جهانی FDA بر روی محصول به صورت برجسته درج شده است .

از کرم حجم دهنده سینه و باسن میبلین، علاوه بر بزرگ کردن باسن، میتوانید برای بزرگ کردن سینه نیز استفاده نمایید.

کرم حجم دهنده میبلین ، با ترکیباتی منحصر به فرد و کاملا ارگانیک روی بافت آدیپوز سینه تأثیر گذاشته و باعث افزایش حجم سینه می شود .

6. ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد

برخلاف تصور رایج، روغن نارگیل در واقع ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد.

همه ما می دانیم که روغن نارگیل عمدتاً از چربی های اشباع شده ساخته شده است. اما چند نفر از ما می دانیم که تمام چربی های اشباع شده، همانطور که به اشتباه برچسب گذاری شده اند، علت بیماری قلبی نیستند؟

کشف شده است که چربی های اشباع شده سطح HDL (کلسترول خوب) را افزایش می دهند. HDL به پاکسازی کلسترول از خون کمک می کند و در نتیجه خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد.

مطالعات متعددی بر روی جمعیت‌های جزیره اقیانوس آرام انجام شده است که حدود نیمی از کل کالری مورد نیاز خود را از روغن نارگیل اشباع شده تامین می‌کنند. مطالعات نشان داده است که اکثر این افراد میزان تقریباً غایب بیماری های قلبی عروقی را نشان داده اند.

در یک مطالعه برزیلی که شامل 40 زن بود، روغن نارگیل سطوح کلسترول تام و LDL (کلسترول بد) را کاهش داد و به طور همزمان سظح HDL را افزایش داد.

در مطالعه دیگری که توسط دانشگاه کرالا، هند روی موش ها انجام شد، مشخص شد که روغن نارگیل ممکن است به کاهش سطح LDL و حتی جلوگیری از اکسیداسیون LDL کمک کند. این به کاهش خطر بیماری قلبی کمک میکند.

منبع: stylecraze.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *