مجله

فواید استفاده از روغن آفتابگردان برای مو

فواید روغن آفتابگردان برای مو

فواید روغن آفتابگردان برای مو

در این مقاله از سایت سلامتی و زیبایی راه های استفاده از روغن آفتابگردان برای مو و فواید روغن آفتابگردان برای مو مانند کمک به درمان ریزش مو، تقویت رشد مو، ترمیم موهای آسیب دیده و بسیاری از موارد دیگر را فهرست کرده ایم. همچنین یاد بگیرید که چگونه از روغن آفتابگردان برای مو استفاده کنید. 

روغن آفتابگردان روغنی است که هم روغن تصفیه شده و هم روغن فشرده سرد است و در طول سالیان متمادی در آشپزی مورد استفاده قرار گرفته است. 

اما با گذشت زمان، استفاده از روغن آفتابگردان برای پوست و مو به دلیل فواید زیادی که دارد بسیار رایج شده است.

در حالی که روغن هایی مانند روغن نارگیل، بادام و روغن زیتون در مورد فواید آنها برای مو بسیار شنیده می شود، این روغن کمتر شناخته شده، روغن آفتابگردان، اخیراً محبوبیت پیدا کرده است.

بنابراین بررسی کنید که این همه تبلیغات در مورد استفاده از روغن آفتابگردان برای موهایتان چیست، فواید آن و بهترین راه هایی که می توانید از آن برای موهایتان استفاده کنید چیست.


فواید روغن آفتابگردان برای مو

درمان موهای آسیب دیده، درمان ریزش مو ، فواید روغن آفتابگردان برای مو

روغن آفتابگردان برای مو معمولاً با فشار سرد دانه های خشک شده گیاه آفتابگردان برای استخراج این روغن طلایی رنگ روشن به دست می آید. 

این روغن در کاربردهایش بسیار متنوع است. طبیعتاً غیر کومدون زا است و اغلب به عنوان روغن حامل برای مو، جهت درمان ریزش مو و تقویت رشد مو استفاده می شود

زیرا فواید زیادی برای مو دارد که در زیر چند مورد از آنها را بررسی خواهیم نمود.


1. می تواند به رشد بهتر مو کمک کند

درمان موهای آسیب دیده، درمان ریزش مو ، فواید روغن آفتابگردان برای مو
فواید روغن آفتابگردان برای مو

خیلی وقت‌ها پیش می‌آید که از روغن‌های کمدوژنیک برای موهایمان استفاده می‌کنیم و منافذ/فولیکول‌های مو را روی پوست سرمان مسدود می‌کنند. این می تواند دلیل اصلی کاهش رشد مو باشد.

یکی از دلایل مفید بودن روغن آفتابگردان برای مو، غیر کومدوژن بودن آن است. این بدان معنی است که این روغن منافذ شما را مسدود نمی کند.

هنگامی که ماساژ داده می شود به تحریک گردش خون بهتر در پوست سر کمک می کند که به نوبه خود اکسیژن و مواد مغذی را افزایش می دهد

که بهتر به فولیکول مو می رسد و باعث تقویت رشد موهای جدید می شود.

شامپو رشد مو بایوفل کانادا، توصیه سایت سلامتی و زیبایی به شما همراهان گرامی میباشد.

شامپو ضد ریزش و رشد مجدد مو بایوفل کانادا

محصولات تخصصی ضد ریزش مو بایوفول رتبه یک کانادا را در لاین تخصصی درمان فوری ریزش مو و ترمیم آن را دارا می باشند.

یک امتیاز بسیار مهمی که شامپو  رشد مو گیاهی و ضد ریزش فوری ویتامینه، گیاهی و ارگانیک بایوفول داراست خاصیت رشد مجدد مو آن است.

بسیاری از افراد از ریزش مو ارثی و ژنتیکی رنج می برند خبر خوب این است که شامپو ضد ریزش مو ایج دیفنس درمان انواع الگوهای ریزش مو می باشد.

شامپو ضد ریزش مو و رشد مجدد مو  فاقد ماینوکسدیل، فاقد پارابن و سیلیکون می باشد.

2. به حفظ رطوبت مو کمک می کند

درمان موهای آسیب دیده، درمان ریزش مو ، فواید روغن آفتابگردان برای مو
درمان موهای آسیب دیده

هنگامی که مو به اندازه کافی مرطوب نشده باشد، ممکن است آسیب زیادی به موها وارد شود زیرا موها خشک می شوند و منجر به وز، شکستن مو و دو شاخه شدن موها می شوند.

روغن آفتابگردان حاوی اسید لینولئیک است که به هیدراته و مرطوب نگه داشتن موها کمک می کند زیرا یک نرم کننده طبیعی است. 

در حالی که اسید اولئیک می تواند به کاهش ریزش آب از تارهای مو کمک کند، به نوبه خود می تواند رطوبت را در مو حفظ کرده و از خشک شدن آسان آن جلوگیری کند.

حفظ رطوبت موها و نداشتن موخوره عاملی مهم برای درمان ریزش مو و تقویت رشد مو میباشد.

ماسک کراتینه مدل اولتراشاین بایوفل کانادا، درمانی مؤثر برای رفع وزی مو، درمان خشکی و موخوره موها میباشد.

ماسک کراتینه، ضد وزی، ضد خشکی و ضد موخوره مو اولتراشاین بایوفول کانادا

ماسک ارگانیک کراتینه طبیعی و درمان خشکی ، وزی و موخوره مو بایوفول کانادا ماسکی دومنظوره می باشد (هم مخصوص ریشه و هم مخصوص ساقه مو می باشد.)

این ماسک ترمیم کننده مو  و کراتینه مو بایوفول کانادا ساقه مو را نیز ترمیم می کند و براق کننده و لخت کننده موهای مجعد و وز نیز می باشد.

همچنین ماسک مو کراتینه، براق کننده و پروتئینه مو بایوفول کانادا تارهای مو را تقویت کرده ، موخوره مو را به صورت عمقی درمان می کند.

این ماسک ابریشمی و براق کننده مو اولتراشاین بایوفول کانادا خشکی و وزی مو را درمان کرده و آنتی فریز بسیار قوی می باشد

که تأثیر آن دائمی و بدون بازگشت خواهد بود.

3. فواید روغن آفتابگردان برای مو، موها را چرب نمی کند

یکی از دلایل رایجی که بسیاری از افراد از روغن زدن موهای خود اجتناب می کنند، به خصوص اگر قبلاً دارای نوع موهای چرب هستند، این است که باعث می شود موها چرب تر شده و چرب به نظر برسد

اما با روغن آفتابگردان این مشکل را نخواهید داشت زیرا روغنی سبک است و به همین دلیل می توان از آن بدون چرب کردن مو استفاده کرد، بنابراین موها کدر و بدحالت نمی شود.


4. درخشندگی مو را تجدید می کند

درمان موهای آسیب دیده، درمان ریزش مو ، فواید روغن آفتابگردان برای مو
درمان موهای آسیب دیده

روغن آفتابگردان حاوی مقدار زیادی ویتامین E است که یک آنتی اکسیدان است که می تواند به جلوگیری از استرس اکسیداتیو روی مو کمک کند. 

می تواند به ترمیم موهای آسیب دیده کمک کند و درخشندگی بهتر مو را تقویت کند و درخشندگی از دست رفته را بازگرداند و در نتیجه به درمان ریزش مو و تقویت رشد مو کمک کند.

روغن آفتابگردان همچنین می تواند بافت مو را بهبود بخشد و موها را نرم و صاف کند. این به این دلیل است که حاوی اسید استئاریک و پالمیتیک است.

محلول تقویت کننده مو پلاسنتا پلاس بایوفل کانادا، علاوه کمک به درمان ریزش مو درمانی مؤثر برای ترمیم موهای آسیب دیده و درمان موخوره میباشد.

سرم ضد ریزش و تقویت کننده مو های آسیب دیده پلاسنتا کمپلکس بایوفول

سرم تقویت کننده مو پلاس بایوفول کانادا با استفاده از پلاسنتای گیاهی، روغن زیتون ارگانیک، پروتئین های گیاهی و نرم کنندگی پانتنول زیبایی را از ریشه تا ساقه به مو باز می گرداند.

فرمول فوق العاده این سرم ضد موخوره به صورت عمقی و فوری  منجر به انعطاف پذیری و نرمی ساقه مو می شود،

درمان موخوره، خشکی و شکنندگی نیز می باشد نیروبخش، نرم کننده و احیاکننده حالت طبیعی مو به طوری که

از ریزش آن جلوگیری و موجب رشد مجدد مو می شود و در برابر وسائل حرارتی حالت دهنده مو و عوامل مضر جوی محافظت می کند.

این محلول ضد موخوره غنی شده با پروتئین کراتین هیدرولیز شده بوده و موها را به صورت طبیعی کراتینه و لخت می کند


5. به بهبود سلامت پوست سر کمک می کند

بسیاری از افراد از مشکلات پوست سر، به ویژه شوره سر رنج می برند. روغن آفتابگردان روغنی است که روی هر نوع پوستی به خوبی کار می کند و بنابراین می تواند به سلامت پوست سر کمک کند.

خواص ضد التهابی روغن آفتابگردان می تواند با تسکین پوست و تحریک پوست سر از تشدید شرایط پوست سر جلوگیری کند.

6. فواید روغن آفتابگردان برای مو، از وز شدن موها جلوگیری می کند

زمانی که مو خشک می شود، می تواند منجر به وز شدن موها شود. اما زمانی که مو به خوبی مرطوب شده باشد، می تواند تار مو را بپوشاند و وز شدن مو را تا حد زیادی کاهش دهد.

استفاده از روغن آفتابگردان روی موهایتان می تواند به مرطوب نگه داشتن مو کمک کند. موها را صاف‌تر، نرم‌تر می‌کند و نگهداری آن را بسیار آسان‌تر می‌کند. بنابراین، گره خوردن، شکستگی و وز مو کاهش می یابد.

فواید روغن آفتابگردان برای مو

چگونه از روغن آفتابگردان برای موهای خود استفاده می کنید؟

·     برای از بین بردن موخوره: چند قطره روغن آفتابگردان را در کف دست خود بریزید. آنها را به هم مالش دهید و به آرامی روی تمام موهای خود بمالید. این کار موهای شما را چرب نشان نمی دهد، اما به موهای شما کمک می کند تا ظاهری صاف و بدون وز داشته باشید.

·     برای تقویت رشد مو: می توانید مقدار زیادی روغن آفتابگردان را روی سر و موهای خود بمالید و به آرامی با حرکات دایره ای و با استفاده از نوک انگشتان خود ماساژ دهید. اجازه دهید حداقل 30 دقیقه روی پوست بماند و سپس آن را با شامپو و نرم کننده بشویید.

·     برای تقویت حالت دهنده مو: اگر قبل از شامپو کردن موهای خود از روغن آفتابگردان استفاده نکرده اید، می توانید چند قطره روغن آفتابگردان را به کمی نرم کننده اضافه کنید، آن را روی موهای خود بمالید و سپس با آب معمولی بشویید.

·     آن را به ماسک موی خود اضافه کنید: بیشتر ماسک های حالت دهنده عمیق مانند ماسک آووکادو، ماسک تخم مرغ، ماسک عسل، ماسک شیر نارگیل، ماسک برنج، ماسک مو موز و غیره، نیاز دارند که روغن حامل دلخواه خود را اضافه کنید. می توانید از روغن آفتابگردان در ماسک موهای خود استفاده کنید.

محلول ضدریزش مو شوک بایوفل کانادا روشی قطعی و فوری برای درمان ریزش مو و رشد مجدد موها میباشد.

محلول ضد ریزش مو و رشد مو شوک بایوفول

محلول ضد ریزش مو گیاهی و سریع شوک بایوفول فاقد ترکیبات حساسیت زا بوده و کاملا ارگانیک می باشد.

به همین منظور این سرم ضد ریزش و رشد مو مناسب برای استفاده افراد با بیماری های زمینه ای نیز می باشد.

این تونیک ضد ریزش مو  فوری مناسب درمان انواع الگوهای ریزش مو و رشد مجدد مو نیز می باشد.

محلول ضد ریزش مو بایوفول کانادا با ترکیب فرمولی پروتئین سویا و کراتین موجب بازسازی و مراقبت از تارهای آسیب دیده و نازک مو می شود.


مواد مغذی موجود در روغن آفتابگردان: چرا باید از آن برای مو استفاده کنید؟

روغن آفتابگردان سرشار از ویتامین E و اسیدهای چرب است که برای بهبود سلامت مو و بهبود کیفیت مو بسیار ضروری است و به آن درخشندگی می بخشد.

روغن آفتابگردان همراه با ویتامین E حاوی حدود 59 درصد اسید لینولئیک، 30 درصد اسید اولئیک، 6 درصد اسید استئاریک و 5 درصد اسید پالمیتیک است.

 بنابراین، بررسی کنید که ویتامین E و انواع مختلف اسیدهای چرب موجود در روغن آفتابگردان چگونه می توانند برای درمان ریزش مو و تقویت رشد موهای شما مفید باشند.

1. فواید روغن آفتابگردان برای مو، لینولئیک اسید:

موهای ما به دلایل مختلف مانند استفاده از ابزارهای حالت دهنده حرارتی، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، از دست دادن روغن های طبیعی

هنگام شستن و غیره، همیشه در معرض قرار دارند و معمولاً خشک می شوند. 

روغن آفتابگردان حاوی اسید لینولئیک است که می تواند به ترمیم موهای آسیب دیده و خشک و جلوگیری از آسیب مو کمک کند، زیرا دارای خواص نرم کنندگی طبیعی است که می تواند به حفظ رطوبت مو کمک کند. 

اسید لینولئیک یک درزگیر خوب برای کوتیکول های باز مو است و همچنین می تواند به تغذیه فوق العاده ریشه مو کمک کند.

2. ویتامین E:

ویتامین E به عنوان یک آنتی اکسیدان برای مو عمل می کند زیرا می تواند از مو در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت کند و همچنین می تواند به ترمیم موهای آسیب دیده و حفظ آسیب موهای شما کمک کند. 

موهای ما در برابر مشکلاتی مانند ریزش مو، از دست دادن درخشندگی و شرایط پوست سر تسلیم می شوند. هنگامی که از روغن آفتابگردان استفاده می کنید، از آنجایی که محتوای ویتامین E در روغن آفتابگردان زیاد است، می تواند به درمان و پیشگیری از تمام این مشکلات مو کمک کند.

3. اسید اولئیک:

اسید اولئیک برای افرادی که دارای انواع موهای خشک و متخلخل هستند بسیار مفید است. این به این دلیل است که افرادی که دارای موهای متخلخل هستند

تمایل زیادی به از دست دادن آب دارند و اسید اولئیک موجود در روغن آفتابگردان می تواند به کنترل این ریزش آب از تارهای مو کمک کند. 

همچنین به طور کلی، اسید اولئیک می تواند به روغن آفتابگردان کمک کند تا به راحتی به تارهای مو نفوذ کند و موها را تغذیه کند و در عین حال آن را نرم و صاف کند.


4. اسید استئاریک:

اگرچه روغن آفتابگردان حاوی مقدار کمی اسید استئاریک است، اما به مرور زمان به پوشاندن تارهای مو با رطوبت کافی کمک می کند و درخشندگی مو را بهبود می بخشد و به هر تار مو درخشندگی می بخشد. 

این به مرطوب نگه داشتن موها کمک می کند، بدون اینکه موها احساس چربی کنند. بدون اینکه موها را سنگین کند، به موها درخشندگی می بخشد.

مرطوب بودن موها و ترمیم موهای آسیب دیده علت خوبی برای درمان ریزش مو و تقویت رشد مو میباشد.

5.فواید روغن آفتابگردان برای مو، اسید پالمیتیک:

مانند اسید استئاریک، روغن آفتابگردان نیز حاوی مقدار کمی اسید پالمتیک است. اما حتی همین مقدار کمی اسید پالمتیک در روغن آفتابگردان می تواند به مو کمک کند تا روغن به راحتی روی هر تار مو جاری شود.

 این کمک می کند تا موها نرم و لطیف شوند، بدون اینکه موها چرب به نظر برسند.

سوالات متداول (پرسش های متداول) در مورد روغن آفتابگردان برای مو

1. آیا روغن آفتابگردان روی مو غیر کومدون زا است؟

روغن های غیر کومدون زا آن دسته از روغن هایی هستند که منافذ روی پوست/پوست سر را مسدود نمی کنند. این روغن ها معمولا برای انواع پوست مناسب هستند. 
بنابراین استفاده از روغن های غیر کومدون زا به مرطوب کردن و آبرسانی مو بدون مسدود شدن فولیکول های مو کمک می کند.

2. روغن آفتابگردان سبک وزن به چه معناست و آیا می توانم از آن برای مو استفاده کنم؟

روغن ها در دو نوع سبک و سنگین وجود دارند.  سبک وزن آنهایی هستند که بسیار مطبوع و سبک هستند. 
هر گاه از روغن های سبک بر روی مو استفاده شود، در مقایسه با روغن های سنگین، به راحتی به تار مو نفوذ می کنند، بدون اینکه موها چرب و بی حالت شوند.
بنابراین برای کسانی که از قبل دارای نوع موی چرب یا موهای کم تخلخل هستند ، استفاده از روغن موی سبک همیشه یک گزینه عالی است.


3. آیا روغن آفتابگردان روغن حامل مو است؟

روغن ها در دو نوع هستند – روغن های حامل و روغن های ضروری. روغن های حامل را می توان روغن پایه نیز نامید، زیرا روغن های ضروری قبل از استفاده با این روغن های حامل رقیق می شوند.

 در حالی که روغن های حامل را می توان به طور مستقیم استفاده کرد، روغن های ضروری همیشه باید قبل از استفاده رقیق شوند زیرا بسیار قوی هستند.

4. آیا باید روغن آفتابگردان آزمایشی را قبل از استفاده از آن روی موهایم امتحان کنم؟

بله، حتی اگر روغن آفتابگردان برای همه نوع پوست مناسب است، اگر برای اولین بار از آن استفاده می‌کنید، روی پوست یا قسمت کوچکی از پوست سر خود

(ترجیحاً در پشت سر نزدیک ناحیه گردن، پچ تست) انجام دهید. ) و برای بررسی هرگونه واکنش آلرژیک آن را به مدت یک شب رها کنید.

5. آیا می توانم از روغن آفتابگردان به عنوان محافظ حرارت استفاده کنم؟

خیر، روغن آفتابگردان را نمی توان قبل از استفاده از ابزارهای حالت دهنده حرارتی به عنوان محافظ حرارت استفاده کرد زیرا می تواند به ساقه مو آسیب برساند.

منبع: haireveryday.com

1 دیدگاه در “فواید استفاده از روغن آفتابگردان برای مو

  1. مو فرفری گفت:

    سلام ممنون از مطلب خوبتون ولی یه سوال داشتم، این روغن افتابگردان واسه موهای فر خوبه؟مثلا موهای فر درخشندگی و فر بمونه؟ ممنون میشم جواب بدین♡

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *