مجله

تاول های تاتو یا خالکوبی: علل، درمان و پیشگیری

علل تاول خالکوبی یا تاتو، پیشگیری و درمان تاول تاتو یا خالکوبی

علل تاول خالکوبی یا تاتو، پیشگیری و درمان تاول تاتو یا خالکوبی

تاول های خالکوبی یا تاتو یکی از نگرانی های رایج در بین علاقه مندان به خالکوبی و افرادی است که در مرحله پس از مرکب زدن هستند. دیدن این برجستگی های آزاردهنده پر از مایع روی پوست تازه خالکوبی شده می تواند هم گیج کننده و هم ناراحت کننده باشد. درک عوامل مختلف موثر در شکل گیری آنها و نحوه رسیدگی به آنها برای یک روند درمان صاف و بدون دردسر بسیار مهم است. در این مقاله از فروشگاه لوازم آرایشی سلامتی و زیبایی با موضوع علل تاول خالکوبی یا تاتو، پیشگیری و درمان تاول تاتو یا خالکوبی به بررسی علل، گزینه های درمانی و پیشگیری تاول تاتو یا خالکوبی می پردازیم.

پیمایش تاول های خالکوبی نیازمند درک دقیق علل، درمان ها و اقدامات پیشگیرانه است. این تشکل‌های پر از مایع، خواه در اثر آلرژی، عفونت، یا روند بهبود طبیعی بدن ایجاد شوند، نیاز به مراقبت ملایم دارند. پاکسازی ملایم و اجتناب از مواد محرک می تواند به مدیریت تاول های شما کمک کند. با این حال، پیروی از روش‌های مراقبت پس از آن مانند حفظ پاکیزگی و مرطوب‌سازی کافی می‌تواند در وهله اول به جلوگیری از تاول‌های خالکوبی کمک کند. به دنبال راهنمایی حرفه ای برای موارد مداوم یا شدید باشید تا از یک خال کوبی ماندگار اطمینان حاصل کنید.

آیا تاول زدن بعد از خالکوبی طبیعی است؟

علل تاول خالکوبی یا تاتو، پیشگیری و درمان تاول تاتو یا خالکوبی
علل تاول خالکوبی یا تاتو، پیشگیری و درمان تاول تاتو یا خالکوبی

بله، برای برخی از افراد پس از انجام خالکوبی تاول ها غیر معمول نیست. پوست در طول فرآیند خالکوبی دچار آسیب می شود که منجر به واکنش های مختلفی می شود. تاول ها ممکن است به عنوان بخشی از روند بهبودی ایجاد شوند، اگرچه همه این را تجربه نمی کنند. آگاهی از عوارض جانبی احتمالی پوست و مشورت با متخصص در صورت بروز نگرانی ضروری است.

جالب اینجاست که ممکن است در طی مراحل پاک کردن خالکوبی، تاول نیز مشاهده شود. حذف خالکوبی با لیزر می تواند باعث ایجاد تاول شود زیرا لیزر ذرات جوهر را تجزیه می کند و باعث پاسخ التهابی می شود. این یک عارضه جانبی موقت است و مراقبت های مناسب پس از برداشتن برای بهبودی بهینه و حداقل ایجاد اسکار ضروری است.

بزرگ کردن سینه بدون تیغ جراحی و بدون عوارض با کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا، میسر می باشد.

خرید بهترین کرم حجم دهنده سینه برای بزرگ کردن سینه بدون جراحی

کرم حجم دهنده سینه

کرم بزرگ کننده سینه با فرمولاسیونی کاملا متفاوت و خاص، دارای ترکیباتی چون روغن سویا، ویتامین A، ویتامین E، کلاژن و الاستین جذب بافتهای آسیب دیده سینه و باسن شده و نهایتا بافتها را ترمیم میکند.

ترکیبات کلاژن و الاستین موجود در حجم دهنده سینه میبلین، باعث جوانسازی و افزایش حالت الاستیکی و شادابی پوست سینه و باسن میشود.

از دیگر ویژگی خاص و منحصر به فرد این لوسیون حجم دهنده سینه، اثر دهی فوری و یک هفته ای آن و ماندگاری اثر آن میباشد.

حجم دهنده سینه میبلین دارای مجوز از سازمان غذا و داروی ایران بوده و تأییدیه FDA آمریکا به صورت برجسته بر روی محصول درج شده است.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنها نماینده رسمی و انحصاری واردات محصولات آرایشی و بهداشتی میبلین نیویورک در ایران و امارات میباشد.

تاول های تاتو چقدر دوام می آورند؟

تاول های خالکوبی معمولاً در عرض یک یا دو روز پس از جوهر ظاهر می شوند. این کیسه های پر از مایع که اغلب با استفاده از خالکوبی ایجاد می شوند، ممکن است چند روز تا یک هفته باقی بمانند. با این حال، اگر خالکوبی به دلیل جوهر بی کیفیت آلوده شود، این تاول ها ممکن است برای مدت طولانی باقی بمانند و به طور بالقوه منجر به عوارض شوند. از این رو، نظارت بر علائم عفونت در مرحله بهبودی بسیار مهم است، زیرا می تواند بر طول مدت تاول تأثیر بگذارد. اجازه دهید روند بهبودی به طور طبیعی آشکار شود و درک کنید که تاول ها یک اثر موقت خالکوبی هستند.

بیشتر بخوانید: تتو و برنزه کردن، دو قطب مخالف هم!

عوامل پشت تاول های خالکوبی به تعیین نوع درمانی کمک می کند. برای دانستن بیشتر بخش بعدی را بررسی کنید.

چه چیزی باعث ایجاد تاول های تاتو می شود؟

علل تاول خالکوبی یا تاتو، پیشگیری و درمان تاول تاتو یا خالکوبی
علل تاول خالکوبی یا تاتو، پیشگیری و درمان تاول تاتو یا خالکوبی

1. ترومای پوستی

تاول های خالکوبی می توانند از سوراخ کردن مکرر لایه عمیق تر پوست با سوزن در طول فرآیند خالکوبی ایجاد شوند. این ممکن است پاسخی شبیه به سوختگی ایجاد کند و منجر به تشکیل تاول شود.

توجه: هنرمندان خالکوبی بی تجربه یا آماتور ممکن است تخصص لازم را در رعایت بهداشت و دقت نداشته باشند که به طور بالقوه خطر چنین عوارضی را افزایش می دهد.

2. مرطوب کننده بیش از حد

استفاده بیش از حد از مرطوب کننده ها روی خالکوبی های تازه ممکن است محیطی بیش از حد مرطوب ایجاد کند. این ممکن است روند خشک کردن طبیعی لازم برای بهبودی مناسب را مختل کند و منجر به تاول شود.

3. اصطکاک و تحریک

اصطکاک یا تحریک بیش از حد ناشی از لباس های تنگ یا سایر مواد ساینده می تواند روند بهبودی را مختل کند و به ایجاد تاول در خالکوبی تازه کمک کند.

4. خطر عفونت

عدم رعایت بهداشت در طول فرآیند خالکوبی یا مراقبت های بعدی ناکافی ممکن است ناحیه خالکوبی شده را در معرض عفونت های باکتریایی قرار دهد. پوست ممکن است با تشکیل تاول به عنوان بخشی از مکانیسم دفاعی بدن واکنش نشان دهد.

5. واکنش های آلرژیک

در موارد خاص، افراد ممکن است به عنوان یک پاسخ آلرژیک به جوهر خالکوبی یا سایر اجزای مورد استفاده در طی فرآیند خالکوبی، تاول ایجاد کنند. به طور مشابه، استفاده از کرم‌های بی‌حس کننده با موادی مانند لیدوکائین ممکن است باعث ایجاد تاول به عنوان یک واکنش آلرژیک یا تحریک شود.

6. قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید

قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید روی یک خال کوبی تازه می تواند منجر به تاول زدن شود. اشعه ماوراء بنفش (UV) می تواند به پوست در حال درمان آسیب برساند و التهاب را تشدید کند و در نتیجه تاول هایی ایجاد شود.

7. خشک کردن ناکافی خالکوبی

تهویه ناکافی یا قرار گرفتن مداوم در معرض رطوبت ناشی از لباس های تنگ یا تعریق بیش از حد ممکن است روند بهبودی پوست را مختل کرده و منجر به ایجاد تاول شود.

8. استفاده از Saniderm

استفاده از Saniderm یا سایر فیلم‌های شفابخش تاتو گاهی اوقات می‌تواند به ایجاد تاول کمک کند. در حالی که این فیلم ها برای محافظت از ناحیه خالکوبی شده طراحی شده اند، استفاده نادرست یا ماندن آنها برای مدت طولانی ممکن است یک محیط مرطوب ایجاد کند که به طور بالقوه منجر به تشکیل تاول می شود.

اگر قصد کاهش وزن فوری اما بدون داشتن رژیم لاغری و ورزش را دارید توصیه ما به شما استفاده از ژل لاغری هات چیلی می باشد.

خرید بهترین ژل لاغری برای کاهش وزن بدون رژیم لاغری

ژل لاغری شکم و پهلو هات چیلی را می توان بدون ورزش در منزل و هنگام کار و انجام فعالیت های روزانه استفاده کرد.

ژل چربی سوز و کرم ضد سلولیت هات چیلی درمان قطعی و فوری چربی های موضعی می باشد و اگر شما قصد کاهش سایز فوری و موضعی داشته باشید هات چیلی بهترین گزینه می باشد.

این کرم لاغری دارای ترکیبات چربی سوز قوی از جمله کافئین، کاتچین، ال کارنتین و عصاره ی فلفل قرمز بدون ایجاد حساسیت می باشد.

نحوه درمان تاول های خالکوبی، روند بهبودی شما را تعیین می کند. نحوه درمان آنها را در بخش بعدی بیابید.

درمان تاول های تاتو

علل تاول خالکوبی یا تاتو، پیشگیری و درمان تاول تاتو یا خالکوبی
علل تاول خالکوبی یا تاتو، پیشگیری و درمان تاول تاتو یا خالکوبی

1. منطقه را به آرامی پاک کنید

ابتدا ناحیه خالکوبی آلوده را با یک صابون ملایم و بدون عطر و آب ولرم تمیز کنید. ناحیه مورد نظر را به آرامی با یک پارچه تمیز و خشک بکشید. از اسکراب کردن خودداری کنید، زیرا ممکن است وضعیت پوست را بدتر کند.

2. یک پماد آنتی بیوتیک بزنید

پس از تمیز کردن، یک لایه نازک از پماد آنتی بیوتیک یا آنتی باکتریال برای جلوگیری از عفونت تاتو بمالید. از کرم مراقبت بعد از توصیه شده توسط هنرمند یا یک متخصص پزشکی استفاده کنید.

protip_iconاز ابزارهای استریل استفاده کنید و از زدن پماد با دست خودداری کنید تا از ورود باکتری به ناحیه تاول جلوگیری شود.

3. آن را خشک نگه دارید

اطمینان حاصل کنید که ناحیه خالکوبی آلوده خشک می ماند تا بهبود یابد. برای جلوگیری از عفونت از غوطه ور شدن در حمام یا شنا خودداری کنید.

4. از ایجاد تاول جلوگیری کنید

با وجود وسوسه، از بیرون زدن یا سوراخ کردن تاول ها خودداری کنید. این می تواند باکتری را وارد کند و خطر عفونت را افزایش دهد و به طور بالقوه بر روند بهبودی خالکوبی تأثیر بگذارد.

5. تسکین درد بدون نسخه

برای ناراحتی مداوم می توانید از مسکن های بدون نسخه استفاده کنید. همیشه دستورالعمل های دوز توصیه شده را دنبال کنید. اگر مطمئن نیستید، برای دستورالعمل های مناسب با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی مشورت کنید.

6. کمپرس خنک را اعمال کنید

با استفاده از کمپرس سرد، ناراحتی تاول تاتو را کاهش دهید. این درمان ساده به آرامی تورم را تسکین داده و کاهش می دهد و باعث بهبود سریع تر و حفظ شادابی رنگ خالکوبی شما می شود.

7. به دنبال مشاوره حرفه ای باشید

اگر تاول شدید به نظر می رسد، برای تشخیص بالینی فوراً با هنرمند تاتو یا یک متخصص مراقبت های بهداشتی مشورت کنید. آنها می توانند اقدام مناسب را ارائه دهند و ارزیابی کنند که آیا مراقبت های پزشکی بیشتر ضروری است یا خیر.

بیشتر بخوانید: میکروبلیدینگ مو، مزایا، معایب و نحوه عملکرد آن

protip_iconفعالیت های فیزیکی مربوط به ناحیه آسیب دیده را به طور موقت کاهش دهید تا از حرکت بیش از حد که ممکن است تاول را بدتر کند، جلوگیری کنید.

درمان های ذکر شده در بالا می تواند به مدیریت تاول های خالکوبی شما کمک کند. با این حال، پیشگیری بهتر از درمان است. بخش بعدی را برای نکاتی برای جلوگیری از ایجاد تاول بررسی کنید.

پیشگیری از تاتو

علل تاول خالکوبی یا تاتو، پیشگیری و درمان تاول تاتو یا خالکوبی
علل تاول خالکوبی یا تاتو، پیشگیری و درمان تاول تاتو یا خالکوبی
  1. دستورالعمل های معمول مراقبت های پس از آن را که توسط هنرمند تاتو ارائه شده است، دنبال کنید.
  2. از قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید خودداری کنید و برای محافظت از پوست خالکوبی شده از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.
  3. در مقابل میل به خاراندن یا برداشتن خالکوبی در حال بهبود مقاومت کنید.
  4. برای جلوگیری از اصطکاک و تحریک، لباس های گشاد و قابل تنفس بپوشید.
  5. از فرو بردن خالکوبی در آب، به خصوص در استخر، جکوزی یا خیساندن بیش از حد خودداری کنید.
  6. برای اطمینان از تکنیک و بهداشت مناسب، یک هنرمند خالکوبی ماهر و معتبر انتخاب کنید.
  7. مراقب آلرژی به محصولات خالکوبی باشید و در مورد گزینه های مناسب با هنرمند مشورت کنید.
  8. هیدراته بمانید و سلامت کلی پوست را برای بهبود سریعتر حفظ کنید.

پوششی سبک و مخملی بر روی لب ها با رژلب میبلین آمریکا

خرید رژ لب اصل میبلین برای داشتن آرایشی جذاب و خیره کننده بر روی لب ها

رژ لب میبلین

رژ لب بدون سرب میبلین، با ترکیباتی کاملا ارگانیک، عوارض استفاده از رژلب بر روی لب ها را به طور کلی از بین می برد.

این رژلب کرمی، دارای پوششی نرم و سبک بر روی لب ها می باشد.

رژ لب ویتامینه میبلین، انتخابی ایده آل برای افراد با پوستی حساس می باشد.

رژ لب میبلین اصل را از فروشگاه سلامتی و زیبایی تهیه نمایید.

پاسخ به سوالات متداول

آیا می توانم تاول را با سوزن تخلیه کنم؟

خیر، تخلیه تاول با سوزن در خانه توصیه نمی شود، زیرا انجام این کار می تواند خطر عفونت را افزایش دهد. اگر تاول بزرگ یا دردناکی دارید، برای درمان و مراقبت مناسب با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی مشورت کنید.

آیا تاول خالکوبی را خراب می کند؟

یک تاول به طور بالقوه می تواند روی خالکوبی شفابخش تأثیر بگذارد. از این رو، برای جلوگیری از عفونت یا آسیب به خالکوبی، اجتناب از برداشتن یا ترکیدن تاول بسیار مهم است. برای رفع نگرانی های خود با یک متخصص مشورت کنید.

سخن پایانی
  • تاول های بعد از خالکوبی به دلیل ضربه به پوست در طول فرآیند، مرطوب شدن بیش از حد و اصطکاک شایع هستند.
  • تاول های خالکوبی معمولاً برای یک تا دو هفته باقی می مانند.
  • درمان آن شامل پاکسازی ملایم، استفاده از پماد آنتی‌بیوتیک/آنتی باکتریال و استفاده از مسکن‌های بدون نسخه است.
  • هیدراته ماندن و انتخاب یک تاتوکار معتبر می تواند خطر تاول های تاتو را کاهش دهد.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *