مجله

سرکه سیب برای موهای طبیعی: فواید و عوارض جانبی

فواید سرکه سیب برای موهای طبیعی، نحوه تهیه ماسک مو سرکه سیب برای موهای طبیعی و عوارض سرکه سیب برای مو

فهرست مطالب

فواید سرکه سیب برای موهای طبیعی، نحوه تهیه ماسک مو سرکه سیب برای موهای طبیعی و عوارض سرکه سیب برای مو

اگر به دنبال راه حل های طبیعی برای حفظ سلامت مو و پوست سر هستید، سرکه سیب (ACV) می تواند به شما کمک کند. شما می توانید از سرکه سیب به عنوان یک درمان مو برای بازگرداندن pH پوست سر و کمک به از بین بردن تجمع محصول استفاده کنید. سرکه سیب یک عنصر رایج در دستور العمل های مراقبت از موی طبیعی است و به دلیل فواید بی شماری مانند رشد، استحکام و درخشندگی مو ترجیح داده می شود. این مقاله از فروشگاه لوازم آرایشی سلامتی و زیبایی با موضوع فواید سرکه سیب برای موهای طبیعی، نحوه تهیه ماسک مو سرکه سیب برای موهای طبیعی و عوارض سرکه سیب برای مو به بررسی فواید سرکه سیب، نحوه استفاده و تهیه آن در منزل و عوارض احتمالی آن می پردازد.

جدا از متعادل کردن pH و شفاف کردن پوست سر، سرکه سیب می تواند از پوسته پوسته شدن جلوگیری کند، خارش را کاهش دهد و به موهای شما درخشندگی دهد.

افسانه ها حاکی از آن است که جولیوس سزار از سرکه سیب همراه با ادویه به عنوان یک نوشیدنی تقویت کننده و مقوی برای سلامت عمومی استفاده می کرد.

استفاده از سرکه سیب برای موهای طبیعی یک درمان عالی برای مشکلات مختلف مو است. به تعادل pH مو کمک می کند، خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی دارد، به درمان شوره سر کمک می کند، درخشندگی مو را افزایش می دهد و به کاهش تجمع محصول کمک می کند. می توانید آبکشی سرکه سیب را با مواد ساده تهیه کنید و از آن به عنوان اسپری روی موها استفاده کنید یا موهای خیس را در سرکه سیب رقیق شده خیس کنید. با این حال، از سرکه سیب رقیق نشده استفاده نکنید، زیرا ممکن است باعث تحریک پوست سر شود. همچنین می توانید یک ماسک سرکه سیب با عسل و روغن زیتون برای حالت دادن به موها تهیه کنید.

درمان ریزش مو و رشد مجدد موها در کمتر از دو هفته با شامپو ضد ریزش بایوفل کانادا

خرید بهترین شامپو رشد مو برای زندگی بخشیدن به موها

شامپو رشد مو بایوفل کانادا، دارای رتبه یک کانادا بوده و کاملا گیاهی می باشد.

شامپو رشد مو گیاهی با یوفل، قابل استفاده برای خانم ها و آقایان بدون محدودیت سنی است.

این شامپوی درمانی، بهترین شامپو ضد ریزش مو می باشد زیرا نه تنها ریزش موها را خیلی فوری درمان می کند بلکه باعث رشد مجدد موها نیز می شود.

مزایای سرکه سیب برای موهای طبیعی

فواید سرکه سیب برای موهای طبیعی، نحوه تهیه ماسک مو سرکه سیب برای موهای طبیعی و عوارض سرکه سیب برای مو
فواید سرکه سیب برای موهای طبیعی، نحوه تهیه ماسک مو سرکه سیب برای موهای طبیعی و عوارض سرکه سیب برای مو

1. pH مو را متعادل می کند

PH قلیایی مو می تواند باعث آسیب شود. PH موی سالم بین 4.5 تا 5.5 است. اما اکثر محصولات مراقبت از مو دارای pH متعادل نیستند و ممکن است PH طبیعی مو را مختل کنند. سرکه سیب کمی اسیدی است و حاوی اسید استیک است که pH پایینی دارد. برخی معتقدند که ممکن است pH پوست سر را متعادل کند ، اگرچه تحقیقات بیشتری در این زمینه ضروری است.

2. خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی دارد

گفته می شود سرکه سیب دارای خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی است. اسید استیک موجود در سرکه سیب به جلوگیری از رشد قارچ کمک می کند. همچنین به جلوگیری از رشد باکتری ها کمک می کند و پوست سر و موهای شما را سالم نگه می دارد. ترکیبات فنولی در سرکه سیب خواص ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی از خود نشان می دهند و بر علیه رشد قارچ و باکتری عمل می کنند. فعالیت ضد میکروبی سرکه سیب علیه میکروب های خاصی مانند E. coli و S. aureus عمل می کند.

3. ممکن است به درمان شوره سر کمک کند

مشخص شد که سرکه سیب به درمان مشکلات پوست سر مانند شوره سر و خارش کمک می کند. خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی سرکه سیب ممکن است به تسکین خارش پوست سر یا شوره سر کمک کند. با این حال، تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است.

4. ممکن است به لایه برداری پوست سر کمک کند

شواهد حکایتی نشان می دهد که سرکه سیب پوست سر شما را لایه برداری می کند و تجمع محصول و سلول های مرده پوست را از بین می برد. ترشح بیش از حد چربی پوست سر و استفاده از محصولات مختلف مراقبت از مو می تواند منافذ پوست سر را مسدود کرده و باعث تحریک شود. سرکه سیب ممکن است به حذف تجمع پوست سر و افزایش سلامت مو کمک کند. با این حال، تحقیقات محدودی در این زمینه در دسترس است.

بیشتر بخوانید: تونر سرکه سیب: فواید، دستور العمل ها و نحوه استفاده

5. ممکن است درخشندگی مو را افزایش دهد

در حالی که بسیاری از مواد موجود در محصولات مراقبت از مو، کوتیکول های مو را  باز می کنند ، برخی معتقدند سرکه سیب آنها را می بندد. این می تواند تارهای موهای شما را صاف کند. کوتیکول های باز مو مستعد خشکی، شکستگی و موخوره هستند. اما شواهد حکایتی نشان می‌دهند که سرکه سیب تارهای موی شما را درخشان‌تر می‌کند.

6. ممکن است در به حداقل رساندن آکنه پوست سر کمک کند

سرکه سیب یک درمان خانگی محبوب است که خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی آن به درمان آکنه پوست سر کمک می کند. سرکه با هدف قرار دادن علل زمینه ای مانند چربی اضافی، فولیکول های مسدود شده مو و باکتری ها عمل می کند. تنها کاری که باید انجام دهید پس از شامپو کردن و حالت دادن به موهایتان، محلول سرکه سیب رقیق شده را روی موهای خود بمالید. قبل از اینکه با آب خنک بشویید، اجازه دهید 20 دقیقه بماند.

استفاده از سرکه سیب رقیق شده روی پوست سر ممکن است تعادل pH آن را بازگرداند و هرگونه التهاب مرتبط با آکنه را کاهش دهد. با این حال، توجه داشته باشید که تحقیقات بیشتری برای اثبات این ادعاها مورد نیاز است.

شما می توانید از سرکه سیب به روش های مختلف روی موهای طبیعی خود استفاده کنید. اما محبوب ترین روش شستشوی سرکه سیب است. درخشندگی طبیعی به موهای شما می بخشد، حالت می دهد، تجمع محصولات را از بین می برد، با موخوره مبارزه می کند و همچنین به باز شدن موهای طبیعی شما کمک می کند.

 اما، چگونه آبکشی با سرکه سیب برای موهای طبیعی تهیه کنیم؟

نحوه تهیه شستشوی سرکه سیب برای موهای طبیعی

می توانید با دو ماده ساده یک شستشوی سرکه سیب تهیه کنید. همیشه ترجیح می دهید از آبکشی سرکه سیب تازه آماده شده برای موهای خود استفاده کنید. برخی از افراد قبل از استفاده از ACV از روغن نارگیل برای مرطوب کردن و باز کردن موهای خود استفاده می کنند. اما نیازی به حالت دادن به موهایتان نیست زیرا سرکه سیب خود یک حالت دهنده طبیعی است.

فواید سرکه سیب برای موهای طبیعی، نحوه تهیه ماسک مو سرکه سیب برای موهای طبیعی و عوارض سرکه سیب برای مو
فواید سرکه سیب برای موهای طبیعی، نحوه تهیه ماسک مو سرکه سیب برای موهای طبیعی و عوارض سرکه سیب برای مو

شما نیاز خواهید داشت

  • آب، 8 اونس. (1 فنجان)
  • سرکه سیب خام، 2 تا 4 قاشق غذاخوری
  • یک بطری اسپری

روند

  1. سرکه سیب خام را در یک بطری اسپری بریزید.
  2. آب را به مقدار لازم به سرکه سیب اضافه کنید.
  3. مخلوط را به شدت تکان دهید.

شما می توانید از این شستشوی سرکه سیب بر اساس نیاز و شرایط مو و پوست سر خود استفاده کنید.

در ادامه همراه ما باشید تا بدانید چگونه از آبکشی سرکه سیب برای موهای طبیعی خود استفاده کنید.

نحوه استفاده از شستشوی سرکه سیب برای موهای طبیعی

همیشه سرکه سیب بدون فیلتر و ارگانیک را برای موهای طبیعی انتخاب کنید. این سرکه سیب خام ظاهری کدر دارد و حاوی تمام مواد مغذی مفید است. اما آن را با آب رقیق کنید زیرا حاوی اسید استیک است و اسیدی است. سرکه سیب رقیق نشده ممکن است باعث تحریک پوست سر شود.

  • یک قسمت از سرکه سیب را با دو قسمت آب رقیق کنید و با بطری اسپری روی موهای خود اسپری کنید.
  • به آرامی پوست سر خود را ماساژ دهید و آن را به ساقه موها بمالید. این به موهای طبیعی شما کمی درخشش می بخشد.
  • موهای خود را در سرکه سیب رقیق شده خیس کنید.
  • موهای خود را با کلاه دوش بپوشانید و ۵ دقیقه صبر کنید و با آب ولرم بشویید.
  • به روال شستشوی موی خود ادامه دهید.

می توانید از این آبکشی سرکه سیب بعد از شستشوی مو استفاده کنید. همچنین، افزودن سایر مواد گیاهی به سرکه سیب می تواند خواص آبکشی موهای شما را افزایش دهد.

آیا میدانستید؟ یک شرکت مواد غذایی بهداشتی مستقر در ایالات متحده، روز ملی سرکه سیب را در سال 2021 ایجاد کرد. این روز در 23 سپتامبر برای گرامیداشت این محصول همه کاره خانگی جشن گرفته می شود.
آیا از ماسک های مو سرکه سیب اطلاع دارید؟ آنها به راحتی آماده می شوند، پوست سر و مو را کاملا تمیز می کنند و موها را تغذیه می کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه با ما همراه باشید.

با خشکی مو مواجه هستید و نمی دانید چه محصولی درمان شماست؟ درست آمده اید! درمان قطعی خشکی مو تنها با تونیک رشد مو بایوفول

این سرم رشد مو علاوه بر توقف ریزش مو باعث آبرسانی و تقویت مو نیز می شود و خیلی سریع خشکی مو را برطرف می کند.

محلول محرک رشد مو سی کمپلکس بایوفول مناسب انواع الگوهای ریزش مو در خانم ها و آقایان می باشد.

با یکبار استفاده از بهترین محلول رشد مو شما تغییرات را در موهای خود مشاهده خواهید کرد.

ماسک مو سرکه سیب برای موهای طبیعی

ماسک مو ازسرکه سیب ، عسل و روغن زیتون ساخته شده است. سرکه سیب چربی اضافی و سلول های مرده پوست را از پوست سر پاک می کند. عسل حاوی خواص نرم کننده و مرطوب کننده مو است. گفته می شود روغن زیتون دارای خواص نرم کنندگی است که  به حالت بخشیدن به موهای شما کمک می کند. ترکیب این سه ماده باعث بهبود سلامت موهای شما می شود .

فواید سرکه سیب برای موهای طبیعی، نحوه تهیه ماسک مو سرکه سیب برای موهای طبیعی و عوارض سرکه سیب برای مو
فواید سرکه سیب برای موهای طبیعی، نحوه تهیه ماسک مو سرکه سیب برای موهای طبیعی و عوارض سرکه سیب برای مو

شما نیاز خواهید داشت

  • سرکه سیب، 1 ½ قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون، 1 قاشق غذاخوری
  • عسل، 2 قاشق غذاخوری

روند

  1. هر سه ماده را در یک کاسه مخلوط کنید.
  2. مخلوط را از ریشه روی موهای مرطوب خود بمالید.
  3. موهای خود را با کلاه دوش بپوشانید.
  4. بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند.
  5. کاملا آبکشی کنید.

ماسک آبکشی فوق الذکر موهای شما را شاداب و درخشان می کند. این دستور العمل ها می توانند به بازگرداندن درخشش و بافت طبیعی موهای شما کمک کنند. اما قبل از اینکه آنها را امتحان کنید، باید بدانید که آیا سرکه سیب عوارض جانبی دارد یا خیر.

بیشتر بخوانید: روش پاک کردن رنگ مو با سرکه

آیا عوارض جانبی دارد؟

آیا شستن مو با سرکه سیب عوارضی دارد؟ اگرچه استفاده از سرکه سیب روی موهای طبیعی شما هیچ اثر نامطلوبی ندارد، برخی افراد ادعا می کنند که موهایشان را خشک می کند. تحقیقات محدودی برای اثبات این ادعا در دسترس است. اگر نسبت سرکه سیب به آب مناسب باشد، سرکه سیب ممکن است موها را خشک کند. بنابراین، مطمئن شوید که سرکه سیب را قبل از استفاده به درستی رقیق کنید.

پاسخ به سوالات متداول

چه مدت باید سرکه سیب را روی موهای خود بگذارید؟

بگذارید سرکه سیب به مدت 30 تا 45 دقیقه روی موهایتان بماند و آن را آبکشی کنید. نگه داشتن بیشتر از آن می تواند رطوبت موهای شما را از بین ببرد و آن را خشک کند.

آیا قبل از شستشوی سرکه سیب موها را با شامپو می شویید؟

بله. می‌توانید بعد از شامپو از شستشوی سرکه سیب برای حالت دادن به موهای خود و براق کردن آن استفاده کنید.

هر چند وقت یکبار باید از شستشوی سرکه سیب روی موهای طبیعی استفاده کنید؟

می توانید یک بار در هفته یا هفته ای متناوب شستشوی سرکه سیب انجام دهید. اطمینان حاصل کنید که آن را به درستی رقیق کنید و آن را کاملا بشویید.

درمان موخوره و وزی موها با بهترین ماسک کراتینه مو اولتراشاین بایوفل کانادا

ماسک کراتینه مو اولتراشاین، درمانی قطعی برای موخوره و آسیب دیدگی موها
ماسک کراتینه مو و ضد خشکی و ضد وزی و ضد موخوره مو بایوفول کانادا
ماسک کراتینه مو و ضد خشکی و ضد وزی و ضد موخوره مو بایوفول کانادا

این ماسک مو کراتینه اولتراشاین بایوفل کانادا، قابل استفاده بر روی ساقه و ریشه موها می باشد.

این ماسک ضد موخوره، علاوه بر درمان موخوره و آسیب دیدگی موها، ریزش موها را نیز درمان کرده و کمک به رشد مجدد موها می کند.

با خرید بهترین ماسک کراتینه مو، موهایی سالم، براق و ضخیم خواهید داشت.

سخن پایانی
  • خواص آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی سرکه سیب از رشد باکتری ها و قارچ ها جلوگیری می کند.
  • به این ترتیب،سرکه سیب به جلوگیری از پوسته پوسته شدن و خارش پوست سر کمک می کند و با از بین بردن چربی اضافی، کثیفی و تجمع محصول، آن را لایه برداری می کند.
  • همیشه از سرکه سیب تازه استخراج شده برای نتایج موثر استفاده کنید و قبل از استفاده آن را رقیق کنید.
  • همیشه مطمئن شوید که سرکه سیب را قبل از استفاده رقیق کرده و با یک نرم کننده مرطوب کننده دنبال کنید.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *