مجله

التهاب پوست: علل، علائم، تشخیص و درمان

علل التهاب پوست چیست؟ علائم و درمان خانگی التهاب پوست

علل التهاب پوست چیست؟ علائم و درمان خانگی التهاب پوست

هر چند وقت یکبار دچار بثورات، قرمزی، تحریک، خارش یا تاول روی پوستتان می شوید؟ اینها برخی از علائم رایج التهاب پوست هستند و همه ما در مقطعی از زندگی خود آنها را تجربه کرده ایم. عوامل مختلفی می توانند باعث التهاب پوست شوند.التهاب پوست نشانه ای از واکنش سیستم ایمنی بدن شما به عفونت، نقص یا واکنش آلرژیک است. در این مقاله از فروشگاه لوازم آرایشی سلامتی و زیبایی با موضوع علل التهاب پوست چیست؟ علائم و درمان خانگی التهاب پوست همه چیزهایی را که باید در مورد التهاب پوست بدانید، علل، علائم التهاب پوست، تشخیص و درمان‌های احتمالی را، مرور می‌کنیم.

التهاب پوست یک بیماری پوستی است و زمانی رخ می دهد که سیستم ایمنی بدن شما با مواد خارجی مبارزه می کند. عوامل متعددی مانند قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی، واکنش آلرژیک یا عفونت ممکن است باعث التهاب پوست شوند. در حالی که علت التهاب پوست ممکن است متفاوت باشد، باید مراقب علائمی مانند بثورات پوستی، خشکی، خارش یا تاول های پر از چرک باشید. برای کاهش التهاب می توانید از درمان های خانگی ساده مانند فشرده سازی سرد، مرطوب کردن مناسب و حمام کردن در آب ولرم استفاده کنید. یک رژیم غذایی متعادل، کرم های موضعی و داروها چند گزینه درمانی هستند که می توانید در خانه برای درمان التهاب پوست امتحان کنید.

التهاب پوست چیست؟

علل التهاب پوست چیست؟ علائم و درمان خانگی التهاب پوست
علل التهاب پوست چیست؟ علائم و درمان خانگی التهاب پوست

التهاب پوست به عنوان درماتیت نیز شناخته می شود. این وضعیت معمولاً به عنوان نشانه ای از مبارزه سیستم ایمنی بدن با مهاجمان خارجی رخ می دهد. اساساً پوست ملتهب پوستی است که به علت داخلی یا خارجی تحریک شده است.

علائم کلیدی التهاب پوست شامل قرمزی پوست، بثورات پوستی و جوش هایی مانند تاول یا آبسه است  . در برخی موارد، جوش‌ها و تاول‌ها خفیف است، در حالی که در موارد دیگر، پوست در اثر لمس به سرعت قرمز و داغ می‌شود. همچنین ممکن است در برخی بثورات ترک و خونریزی وجود داشته باشد.

عمدتاً دو نوع التهاب در پوست وجود دارد:

  • التهاب حاد پوست: التهاب حاد پوست معمولا تا شش هفته یا کمتر طول می‌کشد و می‌تواند ناشی از مشکلات پوستی مختلف مانند آفتاب سوختگی، آکنه و واکنش‌های آلرژیک باشد.
  • التهاب مزمن پوست: التهاب مزمن می تواند بیش از شش هفته طول بکشد و در برخی موارد ممکن است نامحدود باشد. این بیماری معمولاً با اگزما و پسوریازیس همراه است – برخی از بیماری های پوستی رایج که باعث شعله ور شدن مکرر می شوند و معمولاً به سرعت ناپدید نمی شوند.

بزرگ کردن سینه بدون تیغ جراحی و بدون عوارض با کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا، میسر می باشد.

خرید بهترین کرم حجم دهنده سینه برای بزرگ کردن سینه بدون جراحی

کرم حجم دهنده سینه و سفت کننده سینه میبلین
کرم حجم دهنده سینه و سفت کننده سینه میبلین

کرم بزرگ کننده سینه با فرمولاسیونی کاملا متفاوت و خاص، دارای ترکیباتی چون روغن سویا، ویتامین A، ویتامین E، کلاژن و الاستین جذب بافتهای آسیب دیده سینه و باسن شده و نهایتا بافتها را ترمیم میکند.

ترکیبات کلاژن و الاستین موجود در حجم دهنده سینه میبلین، باعث جوانسازی و افزایش حالت الاستیکی و شادابی پوست سینه و باسن میشود.

از دیگر ویژگی خاص و منحصر به فرد این لوسیون حجم دهنده سینه، اثر دهی فوری و یک هفته ای آن و ماندگاری اثر آن میباشد.

حجم دهنده سینه میبلین دارای مجوز از سازمان غذا و داروی ایران بوده و تأییدیه FDA آمریکا به صورت برجسته بر روی محصول درج شده است.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنها نماینده رسمی و انحصاری واردات محصولات آرایشی و بهداشتی میبلین نیویورک در ایران و امارات میباشد.

در بخش بعدی به علل اصلی که می تواند منجر به التهاب پوست شود، می پردازیم.

علل التهاب پوست

علل التهاب پوست چیست؟ علائم و درمان خانگی التهاب پوست
علل التهاب پوست چیست؟ علائم و درمان خانگی التهاب پوست

عوامل متعددی باعث التهاب پوست می شوند:

1. سیستم ایمنی ناکارآمد

هر نوع اختلال در سیستم ایمنی می تواند باعث شود سلول های ایمنی شما به اشتباه به سلول های سالم بدن حمله کنند. پسوریازیس یک مثال کلاسیک از این مورد است، که در آن یک پاسخ ایمنی بیش از حد، روند تولید سلول های پوست را سرعت می بخشد و منجر به ایجاد ضایعات پوستی قرمز و تکه تکه در بدن می شود.

جدای از این، میکروبیوم نامتعادل روده نیز در موارد خاص با التهاب پوست، درماتوز و سایر بیماری‌های التهابی پوستی مرتبط است.

2. عفونت

عفونت های باکتریایی، ویروسی و قارچی از دیگر علل شایع التهاب پوست هستند. برخی از شایع ترین عفونت ها عبارتند از:

  • عفونت های باکتریایی پوست : سلولیت و عفونت های استاف
  • عفونت های ویروسی پوست: هرپس سیمپلکس  و زگیل
  • عفونت های قارچی: پای ورزشکار و کرم حلقوی

جدای از اینها، یک بیماری مزمن پوستی به نام درماتیت سبورئیک نیز وجود دارد که باعث ایجاد لکه های پوستی قرمز و پوسته پوسته می شود، اعتقاد بر این است که ناشی از مخمر موجود در روغن روی پوست است.

علل التهاب پوست چیست؟ علائم و درمان خانگی التهاب پوست

3. واکنش آلرژیک

یک واکنش آلرژیک معمولاً زمانی رخ می دهد که سیستم ایمنی با احساس یک ماده خارجی بیش از حد واکنش نشان می دهد و سلول ها را برای حمله به مهاجم می فرستد. برخی از غذاها، داروها و غیره همگی می توانند واکنش های آلرژیک ایجاد کنند و باعث قرمزی پوست، کهیر و التهاب شوند. درماتیت تماسی هنگامی که پوست شما با پیچک سمی، بلوط سمی، عطرها، برخی محصولات مراقبت از پوست یا مواد شیمیایی قوی مواجه می شود، باعث تحریک و بثورات می شود.

واکنش آلرژیک به برخی غذاها مانند غذاهای دریایی یا داروها نیز می تواند باعث التهاب پوست شود. به عنوان مثال، هنگامی که افراد مبتلا به بیماری سلیاک غذاهای حاوی گلوتن (مانند گندم) مصرف می کنند، احتمال التهاب پوست وجود دارد که باعث ایجاد بیماری به نام درماتیت هرپتی فرمیس می شود.

بیشتر بخوانید: علل خارش پوست سر در شب و درمان آن

4. نیش حشرات

گزش برخی از حشرات نیز می تواند باعث واکنش های آلرژیک شود که منجر به التهاب پوست می شود. هنگامی که این حشرات نیش می زنند، بزاق سمی خود را سوراخ کرده و وارد پوست می کنند و پاسخ ایمنی را تحریک می کنند. سیستم ایمنی مواد خارجی موجود در زهر را به عنوان تهدید می شناسد و باعث ایجاد یک سری واکنش های بیوشیمیایی پیچیده در بدن می شود که منجر به التهاب پوست نیش حشرات می شود. ممکن است علائمی مانند خارش، برجستگی های متورم، قرمزی و غیره را نشان دهد.

4. حساسیت به نور

حساسیت به نور به حساسیت شدید به نور خورشید اشاره دارد که می تواند باعث ایجاد پاسخ سیستم ایمنی در بدن شود . به طور معمول، یک واکنش حساس به نور می تواند ناشی از گذراندن زمان زیادی در زیر نور خورشید در حین مصرف انواع خاصی از داروها، مانند برخی آنتی بیوتیک ها و دیورتیک ها باشد.

همچنین، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، به ویژه برای افرادی که دارای یک بیماری خودایمنی مانند لوپوس هستند، می تواند باعث ایجاد بثورات یا التهاب پوست شود. چنین پوست حساس به نور حتی پس از حداقل قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش قرمز، سوخته و ملتهب می شود.

5. جراحت یا زخم

هر نوع خراش، بریدگی، سوختگی و زخم جراحی نیز می تواند باعث قرمزی و تورم در محل آسیب شود. این منجر به ارسال یک پاسخ التهابی توسط سیستم ایمنی برای کمک به بهبود بافت های آسیب دیده می شود.

6. ژنتیک

ژنتیک می تواند علت درماتیت یا التهاب پوست باشد. اگر دیگران در خانواده شما این عارضه را داشته باشند، احتمال بیشتری وجود دارد که شما نیز به آن مبتلا شوید.

7. قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی

اعتقاد بر این است که انواع خاصی از موارد ملتهب پوست در اثر قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی و سایر محرک‌های مشابه (درماتیت تماسی تحریک‌کننده) ایجاد می‌شوند. به عنوان مثال، درماتیت اطراف دهان (بثورات صورت در اطراف دهان)، یک بیماری التهابی پوستی است که ممکن است در اثر قرار گرفتن در معرض فلوراید موجود در آب یا خمیر دندان ایجاد شود.

علل التهاب پوست چیست؟ علائم و درمان خانگی التهاب پوست

8. عوامل محیطی

عوامل محیطی مختلف می توانند باعث شوند سیستم ایمنی بدن شما سد محافظ پوست شما را تغییر دهد. این می تواند باعث خروج رطوبت بیشتر از پوست شما شود که می تواند منجر به درماتیت شود.

برخی از عوامل محیطی احتمالی شامل برخی از آلاینده های هوا یا قرار گرفتن در معرض دود تنباکو است. عطرهای موجود در برخی از لوازم آرایشی، محصولات پوستی و صابون نیز مقصر احتمالی آن هستند.

آیا میدانستید؟ دو نوع سلول ایمنی در پوست وجود دارد: میلوئید و لنفوئید. هر دو مسئول تحمل و التهاب هستند. با این حال، سلول های میلوئیدی بلافاصله با تولید واسطه های پیش التهابی پاسخ می دهند.

علائم التهاب پوست

علل التهاب پوست چیست؟ علائم و درمان خانگی التهاب پوست
علل التهاب پوست چیست؟ علائم و درمان خانگی التهاب پوست

علائم التهاب پوست معمولاً به نوع التهاب شما بستگی دارد. هر نوع ممکن است یک یا تعداد زیادی از علائم زیر را داشته باشد:

  • خارش مداوم (یا خارش پوست ملتهب)
  • راش هایی که شبیه سوختگی به نظر می رسند و/یا احساس می کنند
  • بثورات و برجستگی هایی که معمولا قرمز هستند
  • خشکی پوست
  • پوسته پوسته شدن، پوسته پوسته شدن و چین خوردگی پوست
  • تاول های پر از مایع
  • ضخیم شدن، سفت شدن و تورم پوست
  • زخم های دردناکی که در هنگام خراش مایع ترشح می کنند یا خونریزی می کنند

مطالعات نشان می دهد که التهاب پوست و افسردگی به هم مرتبط هستند.

درد التهابی می تواند باعث استرس شود. مغز می تواند استرس را به عنوان یک حمله درک کند و باعث التهاب بیشتر شود.
التهاب پوست خود نشانه ای از چندین بیماری پوستی است:

  1. درماتیت تماسی: درماتیت تماسی در درجه اول یک واکنش آلرژیک است که توسط محرک های خاصی ایجاد می شود. منجر به بثورات، قرمزی پوست و درد یا خارش پوست می شود. این در اثر تماس نزدیک با یک آلرژن (مانند پیچک سمی) یا محرک ایجاد می شود.
  2. اگزما یا درماتیت آتوپیک: درماتیت آتوپیک زمانی رخ می دهد که به سد پوستی آسیب وارد شود. این باعث می شود پوست ملتهب، قرمز، خشک، برآمدگی و خارش شود.
  3. درماتیت پیرامونی: درماتیت پریوریفیکال بسیار شبیه آکنه یا روزاسه است و به طور کلی در اطراف چشم، دهان و بینی ایجاد می شود.
  4. نورودرماتیت: این نوع التهاب پوست معمولاً به دلیل خارش یا خارش شدید ایجاد می شود که انتهای عصبی پوست را تحریک می کند.
  5. درماتیت استاز: درماتیت استازی به دلیل مشکلاتی در جریان خون در وریدهای شما ایجاد می شود که منجر به تورم مچ پا، خارش، پوسته پوسته شدن، زخم های باز و درد می شود.
  6. درماتیت دیسیدروتیک: این نوع التهاب پوستی باعث ایجاد تاول های خارش دار در لبه های کف دست، انگشتان دست، انگشتان پا و کف پا می شود. این تاول ها ممکن است گاهی دردناک باشند.
  7. درماتیت سبورئیک: معمولاً به صورت پوست خشک، قرمز، پوسته پوسته و خارش دار روی پوست سر و برخی از قسمت های دیگر بدن ظاهر می شود.
  8. درماتیت پوشک (راش): درماتیت پوشک در نوزادان زمانی رخ می دهد که راش روی هر قسمتی از پوست که پوشک پوشک شده است ظاهر شود. پوست به طور کلی در اثر رطوبت و مواد زائد تجزیه می شود.

اگر قصد کاهش وزن فوری اما بدون داشتن رژیم لاغری و ورزش را دارید توصیه ما به شما استفاده از ژل لاغری هات چیلی می باشد.

خرید بهترین ژل لاغری برای کاهش وزن بدون رژیم لاغری

ژل لاغری شکم و پهلو هات چیلی را می توان بدون ورزش در منزل و هنگام کار و انجام فعالیت های روزانه استفاده کرد.

ژل چربی سوز و کرم ضد سلولیت هات چیلی درمان قطعی و فوری چربی های موضعی می باشد و اگر شما قصد کاهش سایز فوری و موضعی داشته باشید هات چیلی بهترین گزینه می باشد.

این کرم لاغری دارای ترکیبات چربی سوز قوی از جمله کافئین، کاتچین، ال کارنتین و عصاره ی فلفل قرمز بدون ایجاد حساسیت می باشد.

چگونه التهاب پوست تشخیص داده می شود؟

برای تشخیص درماتیت یا التهاب پوست، پزشک شما نگاه دقیق تری به پوست شما خواهد داشت. آنها معمولاً به دنبال شایع ترین علائم درماتیت مانند بثورات پوستی، پوسته پوسته، قرمزی، خشکی، تورم و موارد دیگر هستند.

جدا از این، آنها همچنین ممکن است از شما بپرسند که آیا اخیراً با چیزی که ممکن است پوست شما را تحریک کند در تماس بوده اید یا خیر.

در بیشتر موارد، ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما می تواند علائم درماتیت را بر اساس بررسی دقیق پوست شما به طور دقیق تشخیص دهد.

با این حال، در صورت شک در مورد شدت بیماری، ممکن است آزمایش‌های زیر را انجام دهند:

  • بیوپسی پوست برای تشخیص یک نوع درماتیت از نوع دیگر
  • برای بررسی علل دقیق بثورات که ممکن است با التهاب ارتباطی نداشته باشند، آزمایش خون انجام دهید
  • تست حساسیت پوستی

دانستن نحوه تشخیص بیماری برای مقابله با آن کافی نیست. همچنین باید بدانید که چگونه التهاب پوست را کاهش دهید. در اقدام بعدی به روش های درمانی مناسب برای التیام پوست ملتهب می پردازیم.

چگونه می توانید پوست ملتهب را درمان کنید؟

علل التهاب پوست چیست؟ علائم و درمان خانگی التهاب پوست
علل التهاب پوست چیست؟ علائم و درمان خانگی التهاب پوست

بسته به علت یا شدت آن، می‌توانید پوست ملتهب را با درمان‌های موضعی مختلف و درمان‌های خانگی درمان کنید. اگر بثورات حتی پس از 24 ساعت باقی ماند، بهتر است با یک متخصص پوست مشورت کنید.

در برخی موارد، درمان التهاب پوست به نوع درماتیت و محل آن نیز بستگی دارد. به طور کلی، برای شروع درمان پوست ملتهب، ابتدا باید به مواردی که در زیر به آنها اشاره می شود، توجه کنید:

  • از محرک‌های درماتیت، مانند استرس، مواد شیمیایی، دود، تنباکو و/یا چندین محرک دیگر که باعث ایجاد یا بدتر شدن وضعیت می‌شوند، اجتناب کنید.
  • مرحله دوم در درمان این است که داروهای خود را به تنهایی امتحان کنید.
  • در نهایت، اگر بهبودی حاصل نشد، داروهای تجویز شده توسط ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود را انتخاب کنید.

علل التهاب پوست چیست؟ علائم و درمان خانگی التهاب پوست

درمان های خانگی

چندین گزینه درمانی برای التهاب پوست وجود دارد که می توانید در خانه انجام دهید. با این حال، شما فقط باید آنها را با دستورالعمل های مناسب و اجازه ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود انجام دهید. این درمان ها عبارتند از:

  •  کمپرس سرد: همانطور که از نام آن پیداست، پیچیدن چیزی مرطوب به دور پوست به افزایش رطوبت موجود در آن و تسکین علائم درماتیت کمک می کند. در صورت وجود تراوش از این روش اجتناب کنید.
  •  اشعه ماوراء بنفش: امواج نور فرابنفش A یا B می تواند به درمان علائم التهاب پوست کمک کند. این روش باید تحت نظر پزشک انجام شود.
  • همیشه از پوست خود محافظت کنید: مطمئن شوید که از هر چیزی که می تواند پوست را تحریک کند، مانند مواد شیمیایی یا لباس های زبر، دوری کنید.
  • به طور آزاد از مرطوب کننده استفاده کنید: خوب است که عادت به استفاده از مرطوب کننده بلافاصله بعد از دوش گرفتن یا حمام کردن داشته باشید. این به هیدراته نگه داشتن پوست شما کمک می کند.

کرم ضد آفتاب بزنید: برای محافظت از پوست خود از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

  • محیط خود را بیش از حد گرم نکنید: همیشه فضای خود را در دمای خنک نگه دارید تا پوستتان نفس بکشد. از رطوبت زیاد خودداری کنید.
  • کاهش استرس: اقداماتی را انجام دهید تا سطح استرس خود را پایین نگه دارید و مدتی را برای استراحت، اوقات فراغت و استراحت اختصاص دهید. در صورت نیاز، برای مشاوره به یک درمانگر مراجعه کنید.
  • از خاراندن پوست خود بپرهیزید: خاراندن مداوم پوست می تواند آن را بیشتر تحریک کند و احتمال عفونت را افزایش دهد.
  • حمام کردن در آب ولرم: حتما به جای آب داغ از آب ولرم برای دوش گرفتن استفاده کنید. همچنین تعداد دوش گرفتن را به حداکثر دو بار در روز محدود کنید. از شستن بیش از حد پوست خودداری کنید زیرا باعث خشکی پوست و تشدید التهاب می شود.
  • از صابون ملایم استفاده کنید: از صابون هایی که دارای مواد شیمیایی سنگین هستند استفاده نکنید. در عوض، به سراغ انواع ملایمی بروید که عطر ندارند.
  • آلوئه ورا را امتحان کنید: آلوئه ورا پوست را تسکین می دهد و دارای خواص ضد التهابی، ضد میکروبی و ترمیم زخم است. بنابراین، استفاده از آلوئه ورا برای التهاب پوست می تواند یک درمان خانگی مفید و مبتنی بر علم باشد. می توانید از ژل آلوئه ورا تازه یا مرطوب کننده های حاوی آن استفاده کنید تا از مزایای درمانی آن بهره مند شوید.

علل التهاب پوست چیست؟ علائم و درمان خانگی التهاب پوست

رژیم غذایی

رژیم غذایی یکی دیگر از جنبه های مهم درمان درماتیت است. اجتناب از مواد غذایی که می توانند باعث التهاب پوست شوند، مهم است. اینها شامل نوشابه های گازدار شیرین شده، گوشت قرمز، غذاهای سرخ شده و آرد تصفیه شده مورد استفاده در نان و شیرینی است. مواد غذایی که ضد التهاب در نظر گرفته می شوند (زیرا حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که التهاب را کاهش می دهند) عبارتند از:

  • روغن زیتون
  • گوجه فرنگیها
  • میوه ها و انواع توت ها مانند پرتقال، توت فرنگی، گیلاس، زغال اخته، آناناس و آبلیمو
  • آجیل مانند بادام و گردو
  • سبزی هایی مانند کلم پیچ و اسفناج
  • ماهی های چرب مانند ماهی خال مخالی، ساردین و سالمون

علل التهاب پوست چیست؟ علائم و درمان خانگی التهاب پوست

درمان های موضعی

درمان های موضعی که می توانند به طور مستقیم روی پوست شما برای درمان التهاب پوست اعمال شوند عبارتند از:

  • تعدیل کننده های ایمنی، مانند مهارکننده های کلسینورین. آنها به طور مستقیم روی سیستم ایمنی بدن کار می کنند و به کاهش التهاب پوست کمک می کنند.
  • انواع کرم های التهابی پوست مبتنی بر کورتیکواستروئید.
  • کرم های ضد باکتری یا ضد قارچ برای انواع خاصی از التهابات پوستی ناشی از عفونت.
  • کرم های ضد خارش بدون نسخه مانند لوسیون کالامین یا هیدروکورتیزون.

توجه : این درمان ها فقط باید تحت نظر پزشک استفاده شوند.

بیشتر بخوانید: 9 پاک کننده طبیعی صورت برای شفافیت پوست

داروی خوراکی

داروهای خوراکی برای التهاب پوست فقط باید با نسخه پزشک مصرف شوند. آنتی هیستامین های عمومی برای پوست ملتهب و قرمز ناشی از واکنش آلرژیک تجویز می شود. از طرفی آنتی بیوتیک های خوراکی و قرص های ضد قارچ برای عفونت های باکتریایی تجویز می شود.

صرف نظر از روش درمانی که انتخاب می کنید، مهم است به خاطر داشته باشید که هیچ درمانی نمی تواند علائم التهاب پوست یا درماتیت را به طور کامل از بین ببرد. تمام درمان های ذکر شده در بالا فقط به شما در مدیریت علائم با درجات مختلف موفقیت کمک می کند. توصیه می شود با پزشک خود در مورد بهترین درمان مناسب با شرایط خاص خود صحبت کنید.

پوششی سبک و مخملی بر روی لب ها با رژلب میبلین آمریکا

خرید رژ لب اصل میبلین برای داشتن آرایشی جذاب و خیره کننده بر روی لب ها

رژ لب میبلین

رژ لب بدون سرب میبلین، با ترکیباتی کاملا ارگانیک، عوارض استفاده از رژلب بر روی لب ها را به طور کلی از بین می برد.

این رژلب کرمی، دارای پوششی نرم و سبک بر روی لب ها می باشد.

رژ لب ویتامینه میبلین، انتخابی ایده آل برای افراد با پوستی حساس می باشد.

رژ لب میبلین اصل را از فروشگاه سلامتی و زیبایی تهیه نمایید.

پاسخ به سوالات متداول

آیا التهاب پوست از بین می رود؟

این بستگی به نوع التهاب پوست دارد. در بیشتر موارد، التهاب پوست را می توان با درمان های خانگی درمان کرد. اگر بعد از چند روز ادامه پیدا کرد، برای درمان بیشتر با پزشک خود مشورت کنید.

آیا شیر باعث التهاب پوست می شود؟

خیر، شیر باعث التهاب نمی شود. در واقع، شیر و پروتئین شیر می توانند التهاب را کاهش داده و پوست شما را تسکین دهند.

چگونه التهاب می تواند روند پیری پوست را تحت تاثیر قرار دهد؟

بله، التهاب می تواند روند پیری پوست را تحت تاثیر قرار دهد. التهاب مزمن می تواند ساختار پوست را تضعیف کند و در نهایت ممکن است منجر به تخریب کلاژن و الاستین شود که عملکرد سد پوست را مختل می کند.

سخن پایانی
  • التهاب پوست زمانی رخ می دهد که سیستم ایمنی بدن با مهاجمان خارجی مبارزه کند.
  • التهاب حاد پوست و التهاب مزمن پوست دو نوع التهاب پوستی هستند.
  • سیستم ایمنی ناکارآمد، عفونت و واکنش آلرژیک می تواند باعث التهاب پوست شود.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *