مجله

علائم آلوپسی فیبروزان فرونتال، علل، درمان

علائم آلوپسی فیبروزان فرونتال چیست؟ علل آلوپسی فیبروزان فرونتال و درمان آن

علائم آلوپسی فیبروزان فرونتال چیست؟ علل آلوپسی فیبروزان فرونتال و درمان آن

شایع ترین نوع ریزش مو در مردان 30 ساله، ریزش موی جلویی یا عقب رفتن خط مو است. طاسی پیشانی، که عموماً آلوپسی فیبروزان فرونتال (FFA) یا اوج بیوه نامیده می شود، به بیماری شایع ریزش مو مربوط می شود. این نوع ریزش موی وحشتناک تأثیر مخربی بر ظاهر افراد می گذارد و باعث ایجاد ناراحتی و کاهش اعتماد به نفس آنها می شود. علاوه بر این، این اولین نشانه نازک شدن مو و اولین سطح طاسی با الگوی مردانه است که با ریزش موی شقیقه شروع می شود. در این مقاله از فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی سلامتی و زیبایی با موضوع علائم آلوپسی فیبروزان فرونتال چیست؟ علل آلوپسی فیبروزان فرونتال و درمان آن همراه ما باشید تا در موردعلل و نحوه درمان آلوپسی فیبروزان فرونتال بیشتر بدانید.

ریزش موی جلویی، که عموماً به عنوان اوج بیوه شناخته می شود، ممکن است ناشی از استرس، انتخاب نامناسب سبک زندگی، ژنتیک یا عدم تعادل هورمونی و ضربه به پوست سر باشد که همچنین ممکن است باعث آلوپسی کششی شود. مطالعات نشان می دهد که دی هیدروتستوسترون هورمونی است که مسئول اصلی طاسی پیشانی است. برای درمان ریزش مو می توانید به سراغ درمان های پزشکی مانند جراحی پوست سر، داروها یا پمادهای موضعی بروید. علاوه بر این، داشتن یک رژیم غذایی سالم، انجام یوگا، و اجتناب از ابزارهای حالت دهنده داغ می تواند به مبارزه با ریزش موی جلو و تقویت رشد موهای سالم کمک کند. توصیه می شود قبل از هر گونه درمانی با پزشک خود مشورت کنید، به خصوص اگر ریزش مو به دلیل شرایط پزشکی مانند پسوریازیس و درماتیت سبورئیک باشد.

آلوپسی فیبروزان فرونتال

علائم آلوپسی فیبروزان فرونتال چیست؟ علل آلوپسی فیبروزان فرونتال و درمان آن
علائم آلوپسی فیبروزان فرونتال چیست؟ علل آلوپسی فیبروزان فرونتال و درمان آن

ریزش مو از پوست سر اطراف پیشانی و ابروها و زیر بغل یکی از علائم شایع FFA است. تصور می شود که این وضعیت در اثر نوسانات هورمونی یا بیماری های خودایمنی یا واکنش هایی در بدن ایجاد می شود. از سوی دیگر، این وضعیت نامطلوب را می توان با استفاده از روش ها و درمان های بالینی، درمانی و پزشکی برطرف کرد و کند کرد. حفظ یک سبک زندگی مناسب و خوردن یک رژیم غذایی متعادل برای مبارزه با ریزش مو ضروری است.

protip_iconبا پیشرفت بیماری، آلوپسی فیبروزان پیشانی ممکن است سایر قسمت‌های بدن را نیز تحت تأثیر قرار دهد. ناحیه ای که معمولا درگیر می شود ابروها، ناحیه ریش، بازوها، پاها و ناحیه شرمگاهی است.

درمان ریزش مو و رشد مجدد موها در کمتر از دو هفته با شامپو ضد ریزش بایوفل کانادا

خرید بهترین شامپو رشد مو برای زندگی بخشیدن به موها

شامپو رشد مو بایوفل کانادا، دارای رتبه یک کانادا بوده و کاملا گیاهی می باشد.

شامپو رشد مو گیاهی با یوفل، قابل استفاده برای خانم ها و آقایان بدون محدودیت سنی است.

این شامپوی درمانی، بهترین شامپو ضد ریزش مو می باشد زیرا نه تنها ریزش موها را خیلی فوری درمان می کند بلکه باعث رشد مجدد موها نیز می شود.

اما قبل از شروع درمان این مشکل رایج باید بتوانید آن را تشخیص دهید. برای خواندن علائم مختلف آلوپسی فیبروزان فرونتال، بخش زیر را بررسی کنید.

علائم آلوپسی فیبروزان فرونتال

علائم آلوپسی فیبروزان فرونتال چیست؟ علل آلوپسی فیبروزان فرونتال و درمان آن
علائم آلوپسی فیبروزان فرونتال چیست؟ علل آلوپسی فیبروزان فرونتال و درمان آن

خارش پوست سر

این شایع ترین علامتی است که افراد ایجاد می کنند، جایی که آنها خارش دائمی روی پوست سر یا حتی درد را تجربه می کنند.

بثورات

بثورات روی پوست سر، صورت یا خط مو می تواند نشان دهنده FFA باشد. این بثورات ممکن است به صورت برجستگی های کوچک قرمز یا زرد روشن ظاهر شوند.

ریزش ابرو

از دست دادن قابل توجه ابروها اغلب با آلوپسی فیبروزان فرونتال همراه است. ممکن است متوجه نازک شدن ابروها یا ریزش مو در لبه های ابرو شوید.

خط رویش مو

نواری از پوست کمی روشن تر روی پیشانی ممکن است نشان دهنده عقب رفتن خط مو باشد.

شناخت علل این عارضه مو اولین قدم برای رفع علائم فوق و مشکل کلی است. در بخش بعدی بیشتر بدانید.

علل آلوپسی فیبروزان فرونتال

علائم آلوپسی فیبروزان فرونتال چیست؟ علل آلوپسی فیبروزان فرونتال و درمان آن
علائم آلوپسی فیبروزان فرونتال چیست؟ علل آلوپسی فیبروزان فرونتال و درمان آن

ریزش موی عمومی ناشی از عوامل مختلفی است. رژیم غذایی و سبک زندگی ناسالم، استرس فیزیولوژیکی و روانی که منجر به تلوژن افلوویوم می شود، آداب نامناسب مراقبت از مو یا شیوه های آرایش مو، تغییرات هورمونی، عفونت پوست سر، بیماری و داروها و غیره باعث ریزش مو می شود.

با این حال، تغییرات هورمونی در بدن و پوست سر و عوامل ژنتیکی به عنوان علت اصلی طاسی با الگوی مردانه یا زنانه یا آلوپسی آندروژنتیک و همچنین آلوپسی آره آتا شناخته شده است . هورمون مردانه به نام دی هیدروتستوسترون یا DHT یک آندروژن است که عمدتاً مسئول طاسی پیشانی است . DHT مسئول ایجاد صفات مردانه در مردان است. درصد بسیار کمی از DHT نیز در زنان یافت می شود. افزایش سطح این هورمون در زنان همچنین باعث ایجاد خصوصیات جنسی ثانویه مردانه آندروژن مانند موهای صورت می شود، در حالی که باعث ریزش ناگهانی مو می شود.

DHT به گیرنده های آندروژن موجود در پاپیلای پوستی  فولیکول های مو متصل می شود و رشد مناسب مو را مهار می کند. این آندروژن از جذب موثر مواد مغذی رشد از خون توسط پاپیلا جلوگیری می کند و باعث کمبود مواد مغذی می شود. این در نتیجه تغذیه بهینه مو را محدود می کند و رشد ساقه مو را متوقف می کند. افزایش سطح هورمون DHT در پوست سر به طور ژنتیکی برنامه ریزی شده است تا باعث کوچک شدن فولیکول های مو شود. این امر مانع ایجاد فولیکول های موی جدید می شود و در نتیجه منجر به کاهش رشد مو، نازک شدن و ریزش مو به دلیل تخریب فولیکول می شود. بنابراین تنظیم سطح DHT در بدن و محدود کردن دریافت آندروژن توسط فولیکول های مو در حل مشکل طاسی پیشانی ضروری است.

بیشتر بخوانید: نحوه درست کردن گره گشای مو در خانه

درمان ها

حفظ یک سبک زندگی مناسب، رژیم غذایی سالم و بدون استرس با تمرین یوگا و مدیتیشن می تواند به حل طبیعی مشکل ریزش مو و مشکل FFA کمک کند. تقویت سیستم ایمنی و جلوگیری از بیماری ها پیش نیاز موهای سالم است. از استفاده از درمان های گرم مو، ابزارهای حالت دهنده، مواد شیمیایی و آرایش موی استرس زا و سفت باید اجتناب شود زیرا این موارد به راحتی باعث ریزش آسان موهای جلو می شوند. شوره سر و سایر عفونت های پوست سر همراه با کم آبی پوست سر منجر به انسداد فولیکول های مو توسط سبوم  اضافی و تشکیل پوست سر می شود. این منجر به تغذیه ناکافی مو می شود که باعث ضعیف شدن ریشه مو و در نهایت ریزش مو می شود. از این رو باید از شامپوها و درمان‌های ضد شوره سر و شانه‌ها برای پاکسازی پوست سر و عاری از عفونت آن استفاده کرد.

علائم آلوپسی فیبروزان فرونتال چیست؟ علل آلوپسی فیبروزان فرونتال و درمان آن

سطوح هورمونی باید در بدن تنظیم و کنترل شود و ریزش موی جلویی با استفاده از داروها، درمان‌ها و جراحی‌هایی مانند موارد زیر درمان شود:

جراحی پوست سر

تکنیک‌هایی مانند پوست سر، کاشت مو ، درمان با FUE ،  رشد و بازسازی مو برای مقابله با مشکل ریزش مو پیشانی مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

بر اساس نتایج نظرسنجی عملی سرشماری سال 2022 انجمن بین المللی جراحی ترمیم مو ، تخمین زده شد که 149254 روش جراحی ترمیم مو در ایالات متحده و کانادا در سال 2021 انجام شده است. در سطح جهانی، تعداد بیمارانی که تحت عمل جراحی ترمیم مو قرار می گیرند، به 6628 مورد رسیده است. تقریباً 87.3 درصد از این روش ها بر روی بیماران مرد و 12.7 درصد باقی مانده بر روی بیماران زن انجام شده است.

این یک درمان گران قیمت است و فقط در صورت FFA مزمن باید با توصیه پزشک به آن متوسل شد.

درمان قطعی ریزش مو بدون بازگشت با بهترین محلول ضد ریزش

تونیک ضد ریزش مو شوک بایوفل، دارای عملکردی استثنایی برای درمان انواع الگوهای ریزش مو و رشد مجدد موها بدون بازگشت می باشد.

محلول ضد ریزش مو شوک بایوفل کانادا، فاقد هر گونه مواد شیمیایی از جمله ماینوکسیدیل می باشد.

این تونیک ضد ریزش مو گیاهی قابل استغاده برای خانم ها و آقایان و همچنین درمانی مؤثر برای ریزش مو سکه ای است.

با خرید محلول ضد ریزش مو شوک بایوفل، شادابی و طراوت را به موهای خود بازگردانید.

فیناستراید

این دارو با مهار تبدیل تستوسترون به دی هیدروتستوسترون DHT عمل می کند. بنابراین کاهش سطح DHT به طور مثبت بر منافذ باز می شود تا به اندازه طبیعی خود بازگردند و در نتیجه باعث تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو می شود. مصرف 1 قرص فیناستراید در روز به جلوگیری از ریزش مو و رشد مجدد مو کمک می کند . اثر این دارو 4 ماه پس از شروع پروسه دارویی مشاهده می شود در حالی که رشد کامل مو تا 2 سال طول می کشد .

protip_iconکورتیکواستروئیدها همچنین ممکن است به کاهش التهاب ناشی از FFA کمک کنند. اینها یا مستقیماً به پوست سر تزریق می شوند یا به عنوان کرم استفاده می شوند.

ریزش مو بر سلامت عاطفی و روانی شما تأثیر می گذارد. در حالی که گزینه های درمانی ممکن است به شما در مقابله با این مشکل کمک کند، بهتر است از پوست سر و موهای خود مراقبت کنید تا از ریزش بیشتر مو جلوگیری کنید.

پاسخ به سوالات متداول

آیا می توانید موهای جلویی را دوباره رشد دهید؟

تا زمانی که فولیکول های مو آسیب ندیده باشند، می توانید موهای جلویی را دوباره رشد دهید.

آیا طاسی پیشانی قابل برگشت است؟

خیر. در حال حاضر هیچ راه حلی برای معکوس کردن طاسی پیشانی وجود ندارد.

علائم آلوپسی فیبروزان فرونتال چیست؟ علل آلوپسی فیبروزان فرونتال و درمان آن

سخن پایانی
  • ریزش موی جلویی هر دو جنس را تحت تاثیر قرار می دهد و ممکن است ناشی از عدم تعادل هورمونی، استرس، به عنوان یک عارضه جانبی داروها یا شیوه زندگی باشد.
  • کنترل سطح استرس، پرهیز از تجهیزات حالت دهنده گرما، و مدیریت شوره سر یا سایر عفونت های پوست سر ممکن است به پیشگیری از این وضعیت کمک کند.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *